یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

توجه به حوزه فرهنگ بخصوص توسعه فضاها و مکان‌های فرهنگی، همواره از شعارهای دولتمردان و متولیان امور در هر دوره و جایگاهی بوده است.
http://yaftenews.ir/images/stories/akhbar/ketab876.jpgبدون شک این تأکید ناشی از اهمیت و جایگاه رفیعی است که فرهنگ در "زیست اجتماعی" افراد جامعه دارد.
"کتابخانه مرکزی" در هر استان به‌عنوان سمبل و نمادی از حیات فرهنگی هر استان است که بیانگر اهمیت و جایگاهی است که متولیان و صد البته مردمان یک سامان! به فرهنگ به شکل عام و فرهنگ "کتاب و کتاب‌خوانی" به شکل خاص می‌دهند.
با گذشت بیش از 15 سال از کلنگ زنی این مجموعه فرهنگی که می‌توانست از سوئی برخی از مشکلات و کمبودهای ساختمانی و مکانی کتابخانه و از سوئی دیگر با فراهم آوری و دسترس‌پذیر کردن کتب و منابع علمی و ... نیازهای اطلاعاتی، اهالی فرهنگ و مطالعه شهرستان و استان را مرتفع نماید، این پروژه همچنان بزرگ استانی همچنان در کشاکش بین و تخصیص بودجه؛ و تخصیص اعتبار مناسب سرگردان است.
وضعیت بلاتکلیفی این پروژه در حالی‌ است که مطابق برخی آمارهای اعلام شده مساحت كتابخانه‌های شهرستان خرم‌آباد 7 هزار و 360 مترمربع و زيربنای ساختمانی آنها 3 هزار و 13 مترمربع است که اين فضا در برابر تعداد جمعيت تقریبا نیم میلیونی شهرستان خرم‌آباد كافی نيست و باید نسبت به گسترش فضای كتابخانه‌ها اقدامات موثرتری انجام گيرد.
این در حالیست که پروژه کتابخانه مرکزی خرم‌آباد خود به تنهایی دارای 8 هزار و 100 مترمربع زیربنا است که تکمیل و بهره‌برداری از این پروژه می‌تواند میزان سرانه فضای کتابخانه‌ای در مرکز استان را به طور چشم‌گیری افزایش دهد.
استان لرستان و شهرستان خرم‌آباد در زمینه «سرانه فضای کتابخانه‌ای» در وضعیت نامطلوبی نسبت به نرم کشوری و حتی استان‌های هم‌جوار دارد که به هیچ‌وجه زیبنده فرهنگ غنی و فاخر قوم لر نیست. بدون شک افزایش فضاهای فرهنگی در شهرستان علاوه بر اینکه زمینه‌ساز بروز "خلاقیت‌ها و استعدادهای" افراد جامعه خواهد بود در جلوگیری از به بطالت سپری شدن وقت و انرژی نسل جوان این دیار و کاهش انواع آسیب‌های اجتماعی نقش پر رنگی را خواهد داشت.
از همین رو متولیان و مسئولان استان بایستی با همت و تلاشی مضاعف با تأمین اعتباری در حدود 4 میلیارد تومان، این مطالبه عمومی را پاسخگو باشند و افتخار تکمیل و راه‌اندازی کتابخانه مرکزی خرم‌آباد را بنام خود ثبت نمایند.

نصرت‌اله امیری‌خواه

دیدگاه‌ها  

#1 هانیه 1395-06-23 17:20
بعد این کتابخانه فقط یک طبقه بیشتر هم نداره معلوم نیست چرا ۱۵ ساله که نیمه کاره است؟؟؟
نقل قول کردن
#2 مازیار 1395-06-23 19:51
وقتی اداره کل کتابخانه ها سه ساله مدیر نداره و با سرپرست غیر بومی اداره میشه 15سال برای کتابخانه مرکزی چیزی نیست
نقل قول کردن
#3 ali 1395-06-23 20:10
به نقل از هانیه:
بعد این کتابخانه فقط یک طبقه بیشتر هم نداره معلوم نیست چرا ۱۵ ساله که نیمه کاره است؟؟؟

فرهنگ اولويت چندم قرار داره.و متاسفانه توجه اي بهش نميشه
نقل قول کردن
#4 کتابدار 1395-06-23 21:51
البته کتابخانه ناقص الخلقه شده. به خاطر همجواری با مصلی آقایان یه طبقه آن را حذف کردند. تازه نصف طبقه همکف رو هم گرفتن.
موندم کتابخونه مهم تره یا مصلایی با این همه وسعت.
البته اگه نظرم منتشر شه
نقل قول کردن
#5 شهروند خرم اباد 1395-06-23 22:39
با تشکر از جناب امیری خواه و دغدغه ایشان در خصوص ساخت کتابخانه مرکزی مرکز استان یکی از دلایل دیر به ثمر رسیدن این پروزه عدم توجه کارفرما یعنی اداره کل مسکن وشهرسازی می باشد چرا در حالیکه این پروزه با پیشرفت 70 درصدی با کمبود اعتبار مواجه است این اداره کل نمی تواند پروزه ها را اولویت بندی و تاکنون 5 کتابخانه با اعتباری بیش از سه میلیارد در روستاهای چم پل چگنی و ذیناروند خرم اباد خیر دار کوهدشت دنیاراباد بروجرد و سه کتابخانه دیگر روستایی در دست اقدام می باشد ایا اولویت با کتابخانه مرکزی خرم اباد می باشد یا احداث کتابخانه در روستاهای یاد شده چه کسی باید پاسخگوی این همه بی تدبیری باشد .
نقل قول کردن
#6 صیادپور 1395-06-24 23:39
تنها یک طبقه است و تازه نصفشو دادن مصلا…بعد از پانزده سال هم تکمیل نشده… :cry:
نقل قول کردن
#7 جوان 1395-06-25 02:08
متاسفم برای برخی مسوولین استان
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا