یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

وزیر کشور گفت: در هر گوشه‌ای از این سرزمین عزیز که هستیم، رسالتمان حفظ فرهنگ بومی و منطقه‌ای در کنار فرهنگ ملی ماست.
به گزارش پایگاه خبری یافته، "عبدالرضا رحمانی‌فضلی" در همایش فرهنگی اقتصادی لرستان که در بوستان گفت‌وگو تهران برگزار شد گفت: به عنوان مسوول پیگیری سه استان آذربایجان شرقی، لرستان و کرمان تلاش دارم با توزیع متناسب منابع و امکانات در این استان ها اقتصاد مقاومتی را محقق کنم.
وزیر کشور با اشاره به نام‌گذاری سال اقتصاد مقاومتی افزود: هدیه اقتصاد مقاومتی رهبر معظم انقلاب فرصت خوبی است تا تعادل و توازنی را در بین اقوام برقرار کنیم تا عدالت، مردم،‌ درون‌زایی و برون‌گرایی در آن اصل باشد و از پیشرفت‌های علمی و دانش بنیان حمایت شود.
وی گفت: دولت سه استان مهم آذربایجان‌شرقی، ‌لرستان و کرمان را به عنوان پایلوت قرار داده و بنده به عنوان مسئول؛ پیگیری امور این سه استان را دنبال می‌کنم.
وزیر کشور با اشاره به سخنرانی اخیر رئیس جمهور مبنی بر اینکه همه استان‌ها باید یک استاندار معین و حامی داشته باشند افزود: این تصمیم رئیس جمهور به این خاطر اتخاذ شده تا اصل عدالت و توازن، یک برنامه مهم و پایه باشد و این مهم در برنامه ششم توسعه نیز لحاظ شده است.
وی افزود: در کشوری هستیم که کثرت در وحدت داریم و وحدت در کثرت و با این همه تنوع، ما ملتی واحد هستیم.
رحمانی فضلی گفت:‌ در هر گوشه‌ای از این سرزمین عزیز که هستیم، رسالتمان حفظ فرهنگ بومی و منطقه‌ای در کنار فرهنگ ملی ماست؛ این برای دیروز و امروز نیست بلکه برای تاریخ ایران است تا در برابر سهمگین‌ترین حملات توانسته ایستادگی کند و هویت خود را حفظ کند و برای تقویت آن بکوشد.
وزیر کشور با اشاره به اینکه اگر کسانی از تنوع قومیتی در کشور اظهار نگرانی می‌کنند به عمق آن پی نبرده‌اند افزود: این تنوع نه تنها ضعف نیست که قوت است و قوت آن در پویایی آن است.
رحمانی فضلی گفت: همه اقوام باید تلاش کنیم رسالت‌های خود را حفظ و آن‌ها را تقویت کنیم اما بدانیم که دو عنصر اسلام عزیز و ایران عزیز در راس همه رسالت‌های ما است.
وی با اشاره به سیاست‌های دولت تدبیر و امید افزود: در این دولت با سیاست‌های فرهنگی و اجتماعی و حالا در سال اقتصاد مقاومتی با تدابیر اقتصادی به دنبال ان هستیم که اقتصاد این مناطق را هم مثل فرهنگشان تقویت کنیم.
رحمانی فضلی گفت:‌ ما زخم بزرگی در پیکره کشورمان داریم و آن توزیع نا متناسب منابع و امکانات است چرا که ما وارث یک تاریخ اقتصادی و برنامه‌ریزی غلط بوده‌ایم و هنوز نتوانسته‌ایم آن را ترمیم کنیم.
فضلی
 
استان لرستان یکی از قدیمی ترین تمدن های بشری است
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: استان لرستان به گواه یافته‌های باستان شناسان یکی از قدیمی‌ترین تمدن‌های بشری است.
 "علی جنتی" در این همایش اظهار داشت: لرستان به گواه یافته‌های باستان‌شناسان یکی از قدیمی‌ترین تمدن‌های بشری است تا جای که قبل از کوچ آریایی‌ها به ایران مردم لرستان در علی جنتیدامنه‌های زاگرس می‌زیستند و اوج هنر ایران باستان در لرستان است.
وی با بیان اینکه میراث فرهنگی تنها آثار باستانی و اشیای قدیمی نیست بلکه آیین و رسومات اجتماعی و نیاکان را نیز شامل می‌شود گفت: تا کنون بیش از 200  آیین سنتی لرستان شناسایی و بیش از 20 از آیین سنتی ثبت شده است.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه لرستان سرزمین ترانه‌ها است افزود: شعر در بطن زندگی مردم لرستان و زندگی در بطن شعرهایشان نهفته است و شعر در همه شئون زندگی جریان دارد، نواهای آهنیگن مادران لر در قالب لالایی،‌ مویه‌ها و سرایه‌ها به یادگار مانده است.
جنتی با بیان اینکه اشعار حماسی لری فراوان و برگرفته از روایت های تاریخی در حافظه هر انسانی باقی مانده است گفت: لرستان دیار دلیران است مردم لر همواره سلحشور و با شرافت بوده‌اند و درطول تاریخ با هیچ دشمنی سازگاری نکرده اند تاریخ هرگز به یاد ندارد که مردم لرستان در مقابل ظلم و زور سر تسلیم و خیانت به جای آورده باشند بلکه همیشه در مقابل زور ایستادند .
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: قوم لر در دفاع مقدس نیز دلاوری و ایستادگی را تمام کرد و نام دلاور مردان لر در حافظه همگان نقش بسته است حماسه قدم خیر، شیر زنی که با براداران خویش برای دفاع از سرزمینش دفاع کرد همچنان زنده است.
وی با اشاره به موسیقی لرستان گفت: موسیقی لری متفاوت، ‌کامل و بسیار عمیق است گاهی دارای ضربی کوتاه با کشش‌های آرام است و گاهی خشمگین نواخته می‌شود به همین دلیل بخش مهمی از موسیقی لری جنبه حماسی دارد و با روح قوم لر آمیخته است.
جنتی با ابراز امیدواری برای فراهم شدن بستر شایسته‌ای برای معرفی هر چه بیشتر این فرهنگ به هم‌وطنان و مردم فراتر از مرز های ایران گفت: بعضی گروه‌های زیر زمینی آثار و سروده‌هایی را در رابطه با قوم لر منتشر کردند که از نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی محکوم است و از نظر قانونی تحت پیگرد قرار خواهد گرفت.
قابل ذکر است نمایشگاه هفته فرهنگی و اقتصادی لرستان از 25 تا 29 مرداد‌ماه جاری از ساعت 17 تا 23 برای علاقه‌مندان در بوستان گفتگوی تهران واقع در برزگراه شهید چمران دایر خواهد بود.

دیدگاه‌ها  

#1 آریان 1395-05-26 01:12
درودبرمسوولینی که این نمایشگاه راایجادنمودند
نقل قول کردن
#2 ali 1395-05-26 12:38
لطفا غار و مناطقي كه متعلق به آحاد مردم و ميراث تاريخي هستند رو كه توسط افرادي مصادره شدند از دست آن ها خارج كنيد.به عنوان مثال يكي از غارها توسط چوپاني بسته شده!
و در گذشته در جا نزنيم.جوانان اين ديار بيكار هستند
كارخانجات تعطيل رو احيا كنيد
نقل قول کردن
#3 لراصیل 1395-05-26 20:17
قابل توجه استاد بهاروند اقای جنتی فرمودند قبل از ورود اریایی ها قوم لر در این سرزمین ساکن بوده پس چرا شما استاد عزیز می فرماید قوم لر شعبه ای از پارس ها هستند ایا شما هدف خاصی از این فرضیه دارید ???
نقل قول کردن
#4 میر 1395-05-27 14:41
لرستان بعنوان استان پایلوت اقتصادمقاومتی انتخاب شده خب باید ظرفیتهای جدیدی برای سرمایه گذاری به دولت معرفی شود و بودجه ویژه ای به لرستان اختصاص یابد تا طرحهای زیرساختی زودتر به نتیجه برسد.امیدواریم تنها در حد حرف نباشد
نقل قول کردن
#5 دریکوند 1395-05-28 16:20
تعریف خشک و خالی که از آمار بالای بیکاری نمیکاهد درکتاب جمعیت شناسی ایران اثر دکترمژده کیانی صفحه ۲۰۱ آمده که لرستان رتبه یک بیکاری را دارد و سه برابر میانگین کشوری است.البته طبیعی است چون مردمان لرتبار ایران برخلاف وزنه جمعیتیشان کسی را در دولت ندارند که سهم خواهی کنند.الان اصفهانیا ببینید چنتا وزیر دارند در برنامه شب فیروزه ای که از شبکه تهران پخش میشد ارتباط مستقیم داشتند بامرکز اصفهان , فرماندارش میگفت ما هرهفته درشهر اصفهان افتتاح طرح داریم.طبیعی است چون کمک سالانه دفترریاست جمهوری به اصفهان برابرست با بودجه هشت استان غرب کشور.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا