یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان لرستان از ایجاد و تجهیز گنجینه دوم قلعه فلک‎الافلاک خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری یافته، "غلام‌رضا سلیمانی" با اعلام این خبر اظهار داشت: بنای تاریخی فرهنگی قلعه فلک‎الافلاک خرم‎آباد که همچون نگینی در مرکز دره باستانی این شهر می‎درخشد، متعلق به دوره ساسانی است که به شماره 883 در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.
وی با اشاره به این که این قلعه در گذشته دارای کاربری‎های حکومتی، نظامی،  زندان و ... بوده، افزود:  از این این بنای تاریخی امروزه به عنوان فضاهای اداری، موزه‎ای، آزمایشگاهی و گنجینه‎ای مورد استفاده می‌شود.
مدیر کل میراث فرهنگی لرستان اظهار کرد: این اداره کل به لحاظ فراوانی اشیاء تاریخی‌فرهنگی و در راستای نگه‌داری مناسب، تأمین حفاظت و امنیت آن‌ها اقدام به ایجاد و تجهیز گنجینه دوم با اعتباری بالغ بر 500 میلیون ریال کرده است.
سلیمانی اظهار داشت: این گنجینه که در فضای حیاط اول قلعه ایجاد و تجهیز شده است، دارای مساحتی نزدیک به 30 متر مربع بوده که قفسه ها و محفظه‎های آن گنجایش بیش از 5 هزار شی‌ء را خواهد داشت.
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان در پایان تاکید کرد: این گنجینه مجهز به سیستم دوربین مداربسته، اطفای حریق، پایش الکترونیکی و تجهیزات جانبی است.
گنجینه دوم قلعه فلک‎الافلاک خرم‌آباد ایجاد و تجهیز می‌شود

دیدگاه‌ها  

#1 همشهری 1395-05-25 11:56
ساخت موزه بزرگ لرستان یکی از قدمهای موثر برای شناساندن فرهنگ هنر و تاریخ دیرپای لرستان به جهانیان و زمینه ای برای جذب گردشگر به استان خواهد بود.
نقل قول کردن
#2 رادین دالوند 1395-05-25 14:32
چرا حریم قلعه رو آزاد نمی کنند؟ انواع مصوبات رو گرفتن،،ولی همچنان محصور شده است. الان چند ده سال هست که قرار پادگان کنار قلعه جابجا بشه.خواست همه است.چرا اهمیت نمیدن به خواست مردم؟
نقل قول کردن
#3 امیدوار 1395-05-26 15:52
اگر حریم قلعه ازاد میشد خد وکیلی چه اثر مثبتی در رونق اقتصادی شهر به واسطه جذب گردشگر به خرم اباد و حتی استان میشد .
نقل قول کردن
#4 زندی 1395-05-27 15:00
تا پادگان ,مهمانسرای ارتش,بانک حکمت و دفتراستخدامی در حریم قلعه هستند ثبت جهانی قلعه غیرممکن است.سال ۸۹ گفتند میخواهیم موزه مفرغ جداگانه در حریم قلعه بسازیم چون قلعه تحمل چندین موزه را ندارد و بدلیل ازدحام زیاد در نوروز به بافت قلعه آسیب میزند ولی گویا این موزه هم فراموش شد.ما اگر برنامه اراعه ندهیم بودجه گردشگری را برگشت و جذب استانهای دیگر میشود
نقل قول کردن
#5 پرناک 1395-05-28 16:41
تا مراکز نظامی اطراف قلعه تخلیه نکنند چطور موزه بسازند؟چطور یونسکو ثبت جهانی کند؟قانونش۱۹ آذر سال ۸۲ در مجلس تصویب شد یونسکو هم بارها پول داد زمینم که بهشون دادند در بلوار شهید توکل مصطفی زاده الانم که میگن چهل میلیارد گرفتن پس برای چی تخلیه نمیکنند؟؟؟
نقل قول کردن
#6 یزدانی 1395-05-29 18:49
ایکاش مردم و مسولان قدر این اثر باستانی را بدانند و با آزادسازیش سرابها و چشمه های جوشانش در دسترس تمام مردم قرار بگیرد
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا