یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

استان لرستان جزو محدود مناطقی است که دارای سه پتانسیل مهم گردشگری می‌باشد، که هر کدام علاقمندان خاص خود را دارد: پتانسیل منابع طبیعی، پتانسیل آثار تاریخی و پتانسیل عوامل فرهنگی.
پوشش گیاهی و جنگلی مناسب، ارتفاعات و سلسله کوه‌ها، رودخانه‌ها، آبشارها، تالاب‌ها، دریاچه‌ها، سراب‌ها و چشمه‌ها، تنوع زیستی، وسعت مناسب، بکر بودن قابلیت جذب توریست و ...
http://yaftenews.ir/images/stories/dov.jpgهمه و همه خود گواه قابلیت بالای تبدیل شدن لرستان به یک منطقه ویژه گردشگری می‌باشد.
مناطق نمونه گردشگری مناطقی هستند که در طرح‌های توسعه و عمران منطقه‌ای، ناحیه‌ای و جامع تصویب شده و دارای محدوده و مساحت معین می‌باشند و در جوار جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی، مذهبی، طبیعی و یا مکان‌هایی که پتانسیل ایجاد تاسیسات گردشگری را دارند، به منظور ارایه خدمات به گردشگران توسط بخش غیردولتی تاسیس و اداره می شوند.
در استان لرستان به فور جاذبه‌های طبیعی و تاریخی که برخی از آن‌ها در سطوح ملی و بین‌المللی مطرح می‌باشند، مناطق نمونه گردشگری فراوانی تعیین و مطالعات آن‌ها انجام شده است.
با توجه به فراهم آمدن امکانات زیرساختی از قبیل راه، برق، شبکه مخابرات و گاز در بسیاری از این مناطق، آماده واگذاری به بخش خصوصی و جذب سرمایه‌گذار هستند.
بر همین اساس برنامه‌ها و نشست‌های ویژه لازم است تا سرمایه‌گذاران خصوصی را با قابلیت‌های گردشگری لرستان آشنا و نسبت به جذب آن‌ها اقدام کرد.
هفته فرهنگی اقتصادی لرستان که بناست 25 لغایت 29 مردادماه در بوستان گفتگوی تهران برگزار شود، فرصت مناسبی است برای معرفی این ظرفیت‌ها.
میراث فرهنگی لرستان در این هفته دارای 4 غرفه جهت معرفی ظرفیت‌های فرهنگی، تاریخی، طبیعی و میراث فرهنگی می باشد.
در این غرفه ها نمایندگانی از اداره کل میراث فرهنگی جهت معرفی جاذبه‌های گردشگری لرستان و ارایه اطلاعات مربوط به جاذبه‌ها و تاسیسات گردشگری حضور دارند.
http://yaftenews.ir/images/94/94-5/soleymanigh.jpg مدیر کل میراث فرهنگی لرستان گفت: در این نمایشگاه از تشکل‌های صنفی دفاتر خدمات مسافرتی استان نمایندگانی به صورت دائم جهت معرفی پکیج‌های سفر به استان و عقد قرارداد با اپراتورها و دفاتر سطح استان و همچنین معرفی بسته سفر ارزان قیمت که در این بسته یک سوم هزینه‌های مسافر به صورت یارانه پرداخت می‌شود، انجام خواهد شد.
"غلامرضا سلیمانی" افزود: در بخش صنایع دستی نیز چند صنعتگر به خصوص در حوزه البسه محلی و گوهر و سنگ تراش حضور دارند که بخشی از صنایع دستی لرستان را عرضه و معرفی می‌نمایند.
وی ادامه داد: جهت معرفی جاذبه‌های گردشگری، حدود 30 هزار اقلام تبلیغاتی از جمله بروشور جهت معرفی مناطق دیدنی از جمله: قلعه فلک‌الافلاک، دریاچه گهر و همچنین نقشه راهنمای گردشگری لرستان و فیلم معرفی جاذبه‌های گردشگری استان به زبان‌های فارسی و لاتین تهیه و قابل عرضه می‌باشند.
مدیر کل گردشگری لرستان با بیان این که در تبلیغات محیط نمایشگاه بنرهایی جهت معرفی جاذبه‌های گردشگری، معرفی محورهای گردشگری پل‌دختر آماده شده است، گفت: یکی از مهم‌ترین اهداف هفته فرهنگی، معرفی توانمندی‌های بالفعل استان و فرصت‌های بالقوه آن می‌باشد.
وی افزود: همچنین در حوزه گردشگری علاوه بر اینکه تبلیغات گسترده‌ای به منظور معرفی جاذبه‌های استان صورت گرفته، این همایش نیز خود فرصتی مناسب جهت ترغیب گردشگران برای مسافرت به استان لرستان می‌باشد.
سلیمانی در ادامه در خصوص همایش اقتصادی که در روز دوم هفته فرهنگی لرستان برگزار می‌شود، گفت: در حوزه اقتصادی بسته‌های فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان تهیه شده و استندها و لوح فشرده این فرصت‌ها تهیه و آماده عرضه می‌باشد. همچنین کارشناس گردشگری مستقر در نمایشگاه، اطلاعات و موارد لازم را به متقاضیان سرمایه‌گذاری ارایه خواهد نمود.
وی ادامه داد: همچنین چندین بنای تاریخی قابل واگذاری به صندوق حفظ و احیاء معرفی کرده‌ایم که با پیگیری‌های به‌عمل آمده تاکنون 2 مورد از آن جهت برگزاری مزایده و جذب سرمایه‌گذار معرفی شده‌اند و در همایش اقتصادی این فرصت‌های سرمایه‌گذاری نیز مطرح خواهند شد.
سلیمانی در خاتمه با بیان اینکه این هفته قطعا تبعات مثبتی در حوزه گردشگری خواهد داشت و اداره کل میراث فرهنگی لرستان از تمام امکانات و ظرفیت‌های خود جهت معرفی جاذبه‌های گردشگری و ترغیب بازار هدف تهران در سفر به لرستان استفاده خواهد کرد.
 خبر: نرگس حافظی

دیدگاه‌ها  

#1 خرم آبادی 1395-05-21 18:04
الان هتل پارک صخره ای که سال ۷۶ کلنگش را بر زمین زدند هنوز پس از ۲۰ سال تکمیل نشده.تمام پروژه های بام خرم آباد مثل تله کابین منحل شد.قلعه در حصاره.آبشارها هم که فاقد جاده و امکاناته.
نقل قول کردن
#2 حمید ت 1395-05-21 18:38
قرار بود پادگان ۰۷ ساماندهی بشه که نشد ،قرا ربود خیابان ۱۷شهریور و حافظ تعریض شوند که نشد قرار بود خیابان انقلاب سراهی الشتر تا پل پیروزی تعریض شود که نشد، و........فقط اینا رو گفتم که مسئولین این شهر خصوصا شهرداری بدونن که حافظه دراز مدت مردم خوب کار میکنه ،و حواسشون به پروژهای وعده داده شده هست.و منتظرن اقدام عملی هستن
نقل قول کردن
#3 جیران 1395-05-21 23:24
برید امکانات بام ملایر را با بام خرم آباد مقایسه کنید ببینید ملایریا چی ساختن,فقط چه امکاناتی دارن
نقل قول کردن
#4 حمید ت 1395-05-22 01:02
به نقل از جیران:
برید امکانات بام ملایر را با بام خرم آباد مقایسه کنید ببینید ملایریا چی ساختن,فقط چه امکاناتی دارن

آره والا،با اینکه بام ملایر کوچکتر از بام لرستانه ولی بسیار آبادتر و امکانات زیادی داره ..واقعا بام لرستان بعد از آقای دهمرده دیگه مورد توجه قرار نگرفت..البته قراره دوباره کار ساخت هتل بام از سر گرفته بشه .که امیدوارم اینم نشه مثل هتل صخره ای ،و پنجاه سال طول بکشه
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا