یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

پیکر "هما روستا" بازیگر فقید تئاتر، سینما و تلویزیون 9 صبح روز سه‌شنبه 14 مهرماه از مقابل خانه هنرمندان تهران تشییع شد.
گزارش اختصاصی یافته: پیکر هما روستا تشییع شد به گزارش یافته، پیکر زنده‌یاد هما روستا، بازیگر پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون که 4 مهرماه در آمریکا درگذشت و روز گذشته برای خاک‌سپاری به ایران انتقال داده شد، صبح امروز سه‌شنبه، 14 مهرماه ساعت 9 صبح از مقابل خانه هنرمندان ایران تشییع و در قطعه‌ی هنرمندان بهشت‌زهرا (س) به خاک سپرده شد.
در این مراسم، مجید سرسنگی مدیرعامل خانه هنرمندان، ابراهیم حقیقی طراح و گرافیست، حسن معجونی بازیگر و کارگردان تئاتر، رخشان بنی اعتماد کارگردان سینمای ایران و... سخنرانی کردند.
هما روستا (۴ مهر ۱۳۲۵– ۴ مهر ۱۳۹۴) بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر، کارگردان و مترجم ایرانی بود. او برای بازی در فیلم ملک خاتون برنده جایزه بهترین بازیگر زن از «جشنواره هنری ادبی روستا» شد، برای بازی در «تله‌تئاتر شعبده‌باز» برنده جایزه بهترین بازیگر زن از «جشنواره سیما» شد و برای بازی در فیلم‌های تمام وسوسه‌های زمین و از کرخه تا راین نامزد سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر و برای پرنده کوچک خوشبختی نامزد دریافت لوح زرین جشنواره فیلم فجر شد و برای بازی در لژیون نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن از سومین جشن خانه سینما شد؛ از آخرین فعالیت‌های هما روستا می‌توان از بازی در تئاتر «باغ آلبالو» حسن معجونی نام برد و همچنین کارگردانی نمایشنامه‌خوانی «آنا کارنینا» برای حمایت از هنرمندان بیمار و کمک به مردم زلزله‌زده آذربایجان از جمله فعالیت‌هایش بود.
مراسم ختم این هنرمند فقید پنج‌شنبه 16 مهر از ساعت 18:30 تا 20 در مسجد جامع شهرک غرب برگزار می‌شود. همچنین، مراسمی را پنج‌شنبه 23 مهر مقارن با اول ماه محرم، آکادمی استاد حمید سمندریان برگزار خواهد کرد.
هما روستا 4 مهر 1394 در سن 69 سالگی، به علت بیماری سرطان در بیمارستانی در شهر لس‌آنجلس آمریکا مصادف با سال‌روز تولدش درگذشت.

حواشی مراسم
* در این مراسم که از ساعت 9 صبح شروع شد، ابتدا آیاتی از قرآن کریم تلاوت و سپس محمودرضا رحیمی مجری مراسم پشت تریبون قرار گرفت و گفت: بیماری هما روستا از سال 89 و پیش از بیماری حمید سمندریان (شوهر فقيدش) آغاز شد، اما ایشان به خوبی توانست با بیماری به مبارزه بپردازد.
*در بخشی از مراسم، پيکر زنده‌ياد هما روستا براي خداحافظی با خانواده‌اش به سالن استاد سمندريان تماشاخانه ايران‌شهر برده شد.
* نماز میت بر بالین پیکر هما روستا را حجت‌الاسلام سید محمود دعایی سرپرست روزنامه اطلاعات اقامه کرد.
* فاطمه رزم‌گاه مادر هما روستا نیز که در مراسم حاضر بود با چشمانی اشک‌بار از حاضرین تشکر کرد و خطاب به حاضرین گفت: هما همه شما را دوست داشت. من پای همه‌تان را می‌بوسم.
* کاوه سمندریان فرزند هما روستا  هم در جمله‌ای کوتاه از مردم برای حضور در تشییع مادرش تشکر کرد و گفت: مادر همه شما را دوست داشت و برگشت تا کنار شما به آرامش برسد.
*در این مراسم حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد دعایی، پرویز پورحسینی، رخشان بنی‌اعتماد، علی دهکردی، افسانه چهره‌آزاد، ابراهیم حقیقی، ایرج راد، رضا کیانیان، پریسا مقتدی مدیر تئاتر شهر، مجید سرسنگی مدیر خانه هنرمندان ایران، عبدالحسین مختاباد خواننده و عضو شورای شهر تهران، صدیق تعریف، حمید لبخنده، پوری بنایی، مهوش وقاری، شکر‌خدا گودرزی، محمد سریر، بهمن فرمان‌آرا، مسعود فروتن، منیژه محامدی، علی‌رضا تابش، مریم معترف، علی‌رضا تابش مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی، سعید چنگیزیان، لیلی رشیدی و جمعی از مسئولان و هنرمندان تئاتر، سینما، تلویزیون در خانه هنرمندان حضور داشتند.

تشیع همار روستاآرمان  قاسمی / تهران

دیدگاه‌ها  

#1 پلدختری 1394-07-14 15:57
روحش شاد
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا