یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

مأمورین یگان حفاظت محیط زیست شهرستان ازنا موفق به دستگیری 8 متخلف شکار و صید طي 6 ماهه اول سال جاری در حوزه محیط زیست اين شهرستان شدند.
به گزارشروابط عمومی اداره حفاظت محیط زیست لرستان، افراد خاطی طی صورت‌جلسه تنظیمی جهت رسیدگی و سیر مراحل قضائی به دادگستری شهرستان ازنا معرفی گردیدند‌.
شعبه دادگاه عمومی (‌جزایی‌) ازنا شخصی را که در یکی از روستاهای این شهرستان با اسلحه غیر‌مجاز اقدام به شکار یک قلاده گربه وحشی کم‌یاب نموده بود  را محکوم به یک سال حبس تعزیری و در نهایت ضبط سلاح به نفع دولت نمود که رأی این دادگاه در مرجع تجدید نظر نیز تأیید و قطعی شد و پرونده جهت اجرای حکم به دادسرا ارسال شده است‌.
متأسفانه صدور غیر اصولی و مغایر با قانون مجوز‌های حمل اسلحه که معمولاً با توجیه حفاظت از احشام انجام می‌شود موجب شده تا برخي از اشخاص ناآگاه صرفاً برای حفظ منافع خود و سود‌جویی‌، اقدام به شکار غیر‌مجاز حیوانات و پرندگان ‌نمايند.
خوشبختانه دادگاه کیفری این شهرستان در موارد مشابه که مجرمان اقدام به شکار یک رأس گراز و قوچ وحشی نموده بودند نیز آنان را به اشد مجازات محکوم نموده است‌. قطعاً فرهنگ‌سازی توسط مراجع مربوطه از جمله صدا و سیما و آموزش و پرورش (‌با تولید فیلم و چاپ کتاب درسی مناسب‌) و سازمان حفاظت محیط زیست، بهترین روش برای پیش‌گیری از وقوع این جرائم است و بر‌خورد قاطعانه با مجرمین نیز پس از وقوع جرم می‌تواند عاملی پیش‌گیرانه برای ارتکاب جرم توسط دیگران و یا تکرار جرم توسط محکومین باشد‌.


رأي دادگاه در مورد شكارچيان متخلف ازنا صادر شد+ تصاوير جنايات متخلفان 
 رأي دادگاه در مورد شكارچيان متخلف ازنا صادر شد+ تصاوير جنايات متخلفان


 
 

دیدگاه‌ها  

#1 اترک 1393-06-24 07:37
به نام خدا
با سلام به شما همکار گرامی
سایت خبری اترک با افتخار تمایل دارد سایت شما را لینک نماید.
در صورت تمایل به تبادل لینک اطلاع دهید.
موفق و موید باشید.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا