یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

رئیس روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان گفت: ۹ نقطه از عرصه‌های ملی شهرستان‌های چگنی و کوهدشت دچار حریق گردید.
به گزارش یافته، پیام عالیخانی چگنی عصر سه‌شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: متاسفانه بر اثر صاعقه و بعضا تعمدا برخی از افراد، ۹ نقطه از عرصه‌های ملی شهرستان‌های چگنی و کوهدشت دچار حریق گردید و بنا به دستور مدیرکل منابع طبیعی استان، تمامی نیرو‌های اداره کل، یگان حفاظت و شهرستان‌ها به مناطق مورد نظر اعزام شدند.
 وی با اشاره به اینکه، منطقه شیرخانی (تِل دادآباد) در ساعت ۳ و ۴۰ دقیقه بامداد اطفاء گردید، خاطرنشان کرد: منطقه سماق نیز با تلاش و ایثار و از خودگذشتگی تمامی نیرو‌ها اطفاء گردید، اما متاسفانه ساعاتی بعد همان منطقه دوباره پس از اطفاء، به شکل نامعلومی دچار حریق گردید و مجددا نیرو‌ها به همان محل جهت اطفاء اعزام شدند.
 رئیس روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان تصریح کرد: با توجه به اهمیت موضوع و منطقه کوهستانی با شیب بسیار تند در کوه‌های کوهدشت، لذا با پیگیری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان و مدیریت بحران استانداری و هماهنگی با سازمان‌های ستادی کشور، یک فروند بالگرد از هلال احمر استان کرمانشاه بلافاصله در استان مستقر شد.
  چگنی افزود: حسین میرزایی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان لرستان به اتفاق فرماندار کوهدشت با بالگرد به ارتفاعات کوهدشت جهت اطفاء حریق به کمک نیرو‌ها رفته اند تا ضمن اطفاء، پایش و رصد آتش سوزی، دستورات لازم جهت هلی برن نیرو‌ها را به نقاط مورد نظر صادر کنند.
 
گفتنی است که شیب تند، وزش بسیار شدید باد، کوهستانی بودن مناطق مورد حریق باعث شده که اطفاء حریق به کندی صورت می‌گیرد.

دیدگاه‌ها  

#1 دانشجو 1403-03-22 23:41
از استان مرزی کرمانشاه باید بالگرد بیارن؟ بعد استان لرستان بالگرد ندارد؟
نقل قول کردن
#2 دوستدار طبیعت 1403-03-23 17:31
باسلام
متاسفانه ضعف مدیریت و عدم تصمیم گیری به موقع بیداد میکند
نقل قول کردن
#3 حسینی 1403-03-24 09:25
ای داد
عدم پیشگیری قبل از چنین حوادثی ادم و ازمسئولین بی مسئولیت دلسرد و دلسردتر میکند
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا