یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

مراسم یادمان استاد "محمدصادق سیف" در مجتمع شهید آوینی خرم‌آباد برگزار شد.
به گزارش یافته، این برنامه به همت انجمن خوشنویسان ایران شعبه لرستان  با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان روز یکشنبه نهم اردیبهشت در مجتمع شهید آوینی خرم‌آباد با حضور خانواده استاد، جمعی از اهالی فرهنگ و هنر و شاگردان این استاد برجسته خوشنویسی لرستان برگزار شد.
شایان ذکر است استاد محمدصادق سیف دارنده درجه استادی خط و گواهی فوق ممتاز از سوی انجمن خوشنویسان ایران یک‌شنبه ۲۷ اسفندماه 1402 دار فانی را وداع گفت.
 
سردیس استاد محمدصادق سیف رونمایی شد
آئین رونمایی از سردیس استاد محمدصادق سیف پدر خوشنویسی خرم‌آباد روز یکشنبه در مراسم یادمان این هنرمند برجسته خوشنویسی لرستان برگزار شد.
این سردیس اثر هنرمند مجسمه‌ساز لرستانی حمید دریکوند است که در مجتمع فرهنگی هنری شهید آوینی خرم‌آباد نصب خواهد شد.
 
 
استاد سیف توجهات معنوی و عرفانی به عالم خلقت داشت
اعظم روانشاد مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان روز یکشنبه در مراسم یادمان استاد "محمدصادق سیف" با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی این هنرمند برجسته لرستانی گفت: استاد سیف تمام عمر پربار خود را در حرم حضرت دوست به سر برد و در عالم عشق، هنر، و احساس توجه ویژه معنوی و عرفانی به عالم خلقت داشت.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با بیان اینکه وظیفه داریم یاد و خاطره هنرمندان بزرگ را زنده نگه داریم افزود: یکی از وظایف و رسالت‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان تکریم هنر و هنرمندان است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه استاد "محمدصادق سیف" به معنای واقعی نامشان هم ستوده بود و هم راست‌گفتار و کردار افزود: استاد سیف از نظر اخلاقی نیز ممتاز بود و با قرآن مجید و نهج‌البلاغه موانست فراوانی داشت و منازل سلوک را طی کرده و عرفان را باجان و دل درک نموده بود؛ از این رو توکل بسیار بر حضرت حق داشت و متمسک به ولایت علی (ع) و اولاد او بود و این عشق و ارادت آن چنان عمیق و صمیمانه بود که سادات و حتی کودکان سادات را تکریم می‌کرد و گرامی می‌داشت.
وی هنر، استاد سیف را هنری متعالی و جلوه‌ای از عالم بالا دانست و افزود: او هنرش را به معنای واقعی هنر ممتاز و برجسته و متعالی ارائه می‌کرد و این امر او را در زمره هنرمندان کم نظیر قرار داده است.
روانشاد با اشاره به اینکه خوشنویسان شعر و ادبیات فارسی را زنده نگه داشته و دیدنی‌تر کرده‌اند، افزود: هنر خوشنویسی ابزاری فراگیر برای برقراری ارتباط با فرهنگ‌ها و ملت‌ها است که باید نسبت به میزان تاثیر هنر خوشنویسی در گفت‌وگوی تمدن‌ها و نزدیکی فرهنگ‌ها آگاه شویم.
در ادامه این مراسم سیدسیامک موسوی اسدزاده، مهران جمشیدیان، ایرج طولابی، فواد سیف، خانم سربازی همسر مرحوم سیف، ستار ولی‌نژاد درباره ویژگی‌های شخصیتی و اخلاقی مرحوم محمدصادق سیف سخنانی بیان کردند.
 
نمایشگاه  آثار هنرمندان و پیشکسوتان انجمن خوشنویسان خرم‌‌آباد افتتاح شد
همزمان با برگزاری یادمان پدر خوشنویسی خرم‌آباد؛ "استاد محمدصادق سیف"، نمایشگاه آثار خوشنویسی هنرمندان و پیشکسوتان انجمن خوشنویسان خرم‌‌آباد روز یکشنبه در نگارخانه شهید هژبر مجتمع فرهنگی هنری شهید آوینی خرم‌آباد افتتاح شد.
این نمایشگاه شامل ۳۰ اثر از آثار زنده‌یاد  محمدصادق سیف، حسن درافشان، مجتبی عطاری، مهران جمشیدیان، حسن تهمتن، سیاوش رحمتی، سیدنصراله شاهرخی، نورالدین کرمی، ستار ولی‌نژاد، علی شوهانی، سیاوش رحمتی، افشین ماسوری و سیده فحامه موسوی هستند که به مدت یک هفته در معرض بازدید علاقه‌مندان قرار گرفته‌ است.


دیدگاه‌ها  

#1 خرم‌آبادی 1403-02-09 22:16
روحش شاد
جا دارد حداقل کوچه‌اس یا خیابانی یا مجتمع هنری بنام ایشان شود
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا