یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

رود سیمره بر اثر ادامه خشکسالی‌ و برداشت بی‌رویه از منابع آبی به‌طور کامل در حال خشک شدن است و اکنون جز بستر خشک رودخانه نشانی از حیات وجود ندارد.

رود سیمره از به هم ریختن دو رود گاماسیاب (جنوب نهاوند) که از کوه گرین در استان لرستان (غرب بروجرد) سرچشمه می‌گیرد و رود قره‌سو در کرمانشاه ، تشکیل و پس از عبور از بخش هلیلان در ناحیه‌ای به نام کشکان خرم‌آباد (پل کشکان) به این رود می‌پیوندد.

این رودخانه در عمق دره‌ای وسیع و طولانی از شمال به سمت جنوب رشته کوه‌های زاگرس به طول ۷۷۵ کیلومتر عبور کرده و در دزفول، رودخانه‌ی کرخه را تشکیل می‌دهد.

این روزها سیمره حال خوشی ندارد و جز بستر خشک رودخانه نشانی از حیات نیست.




















دیدگاه‌ها  

#1 رضا-س 1400-05-05 10:01
عجب روزگاری شده . دریغ از برنامه ریزی و آینده نگری
نقل قول کردن
#2 علی 1400-05-05 10:45
دادوبیداد
نقل قول کردن
#3 حبیب 1400-05-05 15:58
از این مسئولین سوال بفرمایید اگه خدایی نکرده سال دیگه همین وضع باشه چکار کنیم؟
نقل قول کردن
#4 مریه 1400-05-05 16:20
گرین از غرب به شهرستان دلفان و شهرستان سلسله (الشتر)، از شمال به شهرستان نهاوند، از شرق به شهرستان بروجرد و از جنوب به شهرستان خرم‌آباد محدود می‌شود. گرین در گویش محلی گرّو یا گرّی garri نیز خوانده می‌شود و در گویش لکی گروین garvin نامیده می‌شود. این رشته کوه یکی از کانونهای آبگیر دائمی استانهای لرستان و همدان است که رودهای دز و گاماسیاب را تغذیه می‌کند. سرابهای فراوانی در دو سوی این کوه وجود دارد (گیان، گاماسیاب، کهمان، کرتیل، اسبی، چله، خسروی، نظامی، پنبه مسجد، نیزه و…) و آب آشامیدنی بروجرد و نیز آب مورد نیاز کشاورزی دشت سیلاخور نیز از همین سرابها تأمین می‌شود.
نقل قول کردن
#5 مریم 1400-05-05 16:25
گرین از غرب به شهرستان دلفان و شهرستان سلسله (الشتر)، از شمال به شهرستان نهاوند، از شرق به شهرستان بروجرد و از جنوب به شهرستان خرم‌آباد محدود می‌شود. گرین در گویش محلی گرّو یا گرّی garri نیز خوانده می‌شود و در گویش لکی گروین garvin نامیده می‌شود. این رشته کوه یکی از کانونهای آبگیر دائمی استانهای لرستان و همدان است که رودهای دز و گاماسب را تغذیه می‌کند. سرابهای فراوانی در دو سوی این کوه وجود دارد (گیان، گاماسیاب، کهمان، کرتیل، اسبی، چله، خسروی، نظامی، پنبه مسجد، نیزه و…) و آب آشامیدنی بروجرد و نیز آب مورد نیاز کشاورزی دشت سیلاخور نیز از همین سرابها تأمین می‌شود.
نقل قول کردن
#6 گلیله 1400-05-06 08:20
به نقل از حبیب:
از این مسئولین سوال بفرمایید اگه خدایی نکرده سال دیگه همین وضع باشه چکار کنیم؟

آقایان بزرگانشان که دو تابعیتی هستند تشریف میبرند آنور آب . مسئولین استانی هم تشریف میبرند مناطق خوش آب و هوا . الحمدا... همگی خانه و ویلا خریدند و دارند . علی برکت ا... فیلترش کن
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا