یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

گِل سفيد (گِل اِسپيه/ كوي پريان) منطقه‌اي در بافت قديمي شهر خرم‌آباد در حال حاضر حاشيه جنوب غربي اين شهر قرار گرفته است.
به گزارش پايگاه خبري يافته، سال 1390 قسمت‌هايي از مناطق مسكوني اين محدوده به دستور استانداري تخريب شد و برخي از سكنه مجبور به ترك اين‌جا شدند.
البته به گفته اهالي روزهاي گذشته مسئولين شهرداري با حضور در اين محله از طراحي و اجراي برنامه‌هاي عمراني در آينده خبر دادند.
اينك باقي ساكنان با مشكلات عديده‌اي دست و پنجه نرم مي‌كنند. نيمه‌كاره رها شدن پروژه تخريب بافت‌هاي فرسوده كه الان به محفلي براي معتادان و مفسدان تبديل شده است. فاجعه وقتي بدتر مي‌شود كه در خرابه‌هاي مجاور مسجد اين اتفاقات مي‌افتد. به رغم پي‌گيري امام جماعت و هئأت امنا مسجد، تا كنون هيچ گونه اقدام موثري در اين خصوص صورت نگرفته است.
در عصر كنوني برنامه‌هاي فرهنگي اولويت كار مسئولين براي حل چنين مشكلاتي بايد باشد و برخوردهاي انتظامي فقط تا حدي جوابگو و بازدارنده است. البته با تمام كارهاي فرهنگي كه انجام شده عملاً بازدهي مثبتي شاهد نبوديم و با حلوا حلوا گفتن دهان ساكنان اين محله شيرين نمي‌شود.
مسجد محله با دست خالي و در حد بضاعت، نقش فرهنگي خود را ايفا كرده ولي تا وقتي عزم جدي نباشد يك دست صدا ندارد. به يقين با تداوم بي‌توجهي‌ها اين وضعيت درست نمي‌شود و حتي شاهد وخامت اوضاع فرهنگي و اجتماعي گل‌سفيد بيش از گذشته خواهيم بود.
اكنون ساكنان گِل اِسپيه مصداق تر و خشك با هم سوختن هستند. اقليتي در خرابه‌ها به امور خلاف مشغول بوده كه اكثريت را تحت‌الشعاع قرار داده‌اند.
آينده اين محله در گرو تصميمات مسئولين و كمك شهروندان است. اهالي انگيزه لازم براي اصلاح محله را دارند و باقي فقط برنامه‌ريزي صحيح مسئولين را مي‌طلبد.
ايام ماه مبارك رمضان به ديدار حجت‌الاسلام "عباس لطفعليان" امام جماعت مسجد اين محله كه در نزديكي آرامستان خضر قرار دارد رفتم.
وي با بيان اين كه از آذرماه 93 سعادت خدمت‌گزاري به اهالي این كوي را دارم، گفت: ظرف اين مدت جمع‌خواني قرآن (ماه مبارك رمضان)، آموزش مسائل مذهبي و فرهنگي، سفرهاي زيارتي(عتبات) براي برخي از اهالي در نظر گرفتيم كه در حال حاضر نيز ادامه دارد.
حجت‌الاسلام لطفعليان با بيان اين كه سعي كرديم پل ارتباطي بين افراد خيّر با نيازمندان باشيم، اظهار داشت: ابتدا جو مثبتي وجود نداشت و گاهي مقاومت‌هايي صورت مي‌گرفت كه هر چه جلو رفتيم بر اساس جذب حداكثري و دفع حداقلي، اين ارتباط خوب برقرار شد.
وي افزود: هئيأت امنا مسجد با دست خالي حتي پا را از مسئوليت‌شان فراتر گذاشتند و فعاليت‌هايي در حد توان براي كمك به افراد كم‌بضاعت به مناطق ديگر و خارج شهر خرم‌آباد داشتند.
 گزارش تصويري: گل‌سفيد، از ياد رفته‌اي در حاشيه خرم‌آباد







گزارش و عكس: علي محمدي
 

دیدگاه‌ها  

#1 لطیفی 1395-03-26 11:07
با سلام.طرح توان مند سازی و نوسازی محله گل سفید توسط استاندار فعال دکتر دهمرده شروع که پس از جابجایی ایشان در دولت تدبیر و امید ادامه عملیات اجرائی متوقف گردید. اگر پروژ ه ها را سیاسی کنند نتیجه بهتر از این نمی شود. بی شک نتیجه سیاسی شدن پروژه ها همانند پروژه عظیم بام لرستان و... اسیب رسانی به منافع مردم شریف خرم آباد است .
نقل قول کردن
#2 سعید 1395-03-26 11:11
همچین محله هایی علاوه بر ایجاد چهره ای زشت برای شهر یک مکان غیر بهداشتی برای سکنه ی محترم اونجاست . باید رسیدگی بشه .
نقل قول کردن
#3 شهروندخرم آبادی 1395-03-26 11:51
اشکال نداره سر آفتاب تابان برجام سلامت
مردم گل سفید و علی آباد هر چی سرشون میاد مهم نیست.مهم اینه که دولت رفع حصر رو دنبال میکنه .
هر جا هم کم آورد مقصراحمدی نژاده. بعضیاواقعا چقدر پوپولیستن. دارن از مردم گل سفید حرف میزنن. مهم اینه که ماعزت رو به پاسپورت ایرانی برگردونیم(که البته برنگشت)عزت مردم و سرنوشت جوونای مردم که مهم نیست مهم اینه که استاد شجریان دلشون نشکنه مگر نه دل شکسته مردم مستضعف که مهم نیست .و.....
نقل قول کردن
#4 فریاد 1395-03-26 11:57
درود بر شرف یافته
اولین سایتی است که بعد از چند سال از این محله خبری درج کرد ما اهالی درب دلاکان و گل سفید ضمن تشکر فراوان از آقای محمدی و یافته خواهش میکنیم به درب دلاکان و بافت فرسوده آنجا کوچه سلمان و اطرافش که آن هم گل سفیدی دیگر شده خبری تهیه کنید تا شاید این مدیران به فکر آخرت خود بیافتند درود بر شرف مسءولین یافته
نقل قول کردن
#5 همشهری 1395-03-26 15:49
با تشکر از خبرنگار و مسولین محترم یافته که همت کرده و این گزارش را تهیه کرده اند ای کاش مسولین استانی و شهرستان یه کم از مسائل سیاسی فاصله گرفته و به فکر ببازسازی این محلات می افتادند
در زمان دکتر دهمرده بخش اعظمی از منازل فرسوده این محل خریداری و تخریب شدن و قرار بود بجای ان فضای سبز و امکانات ورزشی برای جوانان واهالی محل ساخته شود ولی فعلا کسی نیست که ادامه دهند راه اوباشد ضمننا تعدادی دیگر از کوچه های درب دلاکان سرنوشتی مشابه دارد از جمله طرح خیابان موئازی با خ حافظ از کمربندی تا مسجد توسلی که با عنایت به خرید 70 درصد منازل فقط سی درصد ان باقی مانده لذا از استاندار / فرماندار خرم اباد و شهرداری تقاضامندیم به این محله برسند.
نقل قول کردن
#6 شکسته دل 1395-03-26 19:43
سپاس از اطلاع رسانی یافته
نقل قول کردن
#7 علی 1395-03-27 13:40
با سلام توصیه من به شما این هستش که مسایل رو با هم قاطی نکنید همه مواردی که ذکر شد جز خواسته های به حق مردم کشور هستن خواسته شما هم که رسیدگی به مردم این محل هست هم یه خواسته ی منطقی شما خواسته به حق خودت رو مطرح و مطالبه کن
نقل قول کردن
#8 امیر 1395-03-27 23:14
با سلام و خسته نباشید
انشاالله مسئولین توجه کنند
نقل قول کردن
#9 محمد 1395-04-03 22:19
سلام.خسته نباشید
جمعه گذشته(دو روز بعد انتشار گزارش)؛مسئولین شهرداری(آقای بیرانوند،شهردار خرم آباد) و مسئولین ستاد مبارزه با مواد مخدر از این محله بازدید داشتند که نشان از توجه بوده.امیدوارم بقیه مسئولین هم توجه و دقت داشته باشند
نقل قول کردن
#10 خادم محله 1402-05-01 13:22
سلام و عرض ادب . تو محله گلسفید خیلی ها کمک کردن که تا این مرحله به اینجا رسیده از جمله پایگاه بسیج با همکاری صمیمانه امام محله حجت الاسلام وحید گنجی زاده که کارگاه های بسیار زیادی ازجمله کارگاه های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی پیشگیری از اعتیاد. پیشگیری از طلاق. اردوهای فرهنگی مذهبی . کارگاه های فنی حرفه ای . کلاس های قرآنی. پیگیری و مستقرکردن خانه احسان در محل . پیگیری ومستقر کردن مرکز نیکوکاری . توزیع بسته های معیشتی . اهدای لوازم خانگی و .... لذا امیدواریم دستگاه های دیگر همه با هم هم صدا به کمک محله بشتابند انشالا شاهد زیبا تر شدن محل باشیم
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا