یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

در نخستین روز از دهه فجر 3 پروژه عمرانی و اقتصادی در خرم‌آباد افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری یافته، عصر امروز طی مراسم‌های مختلفی با حضور استاندار لرستان، معاون اقتصادی استاندار، برخی از مدیران استانی پروژه تطویل باند فرودگاه خرم‌آباد، کارخانه تولید دارو و دم‌نوش‌های گیاهی و همچنین تصفیه‌خانه شهرک صنعتی شماره 2 خرم‌آباد به بهره‌برداری رسید.
استاندار لرستان در خصوص افتتاح این پروژه‌ها و در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یکی از عناصر اصلی توسعه استان بحث فرودگاه است که بایستی توسعه داده شود.
سید موسی خادمی با بیان اینکه فرودگاه خرم‌آباد ازلحاظ فنی و عملکرد وضعیت مطلوبی دارد، افزود: با تطویل باند فرودگاه، هواپیماهای پهن‌پیکر نیز به‌راحتی می‌توانند در این فرودگاه نشست‌وبرخاست کنند.
وی با بیان اینکه اگر هواپیماهای بزرگ در خرم‌آباد فرود بیایند بایستی مسافر کافی هم داشته باشند، افزود: ایر لاین ها توسط بخش خصوصی اداره می‌شوند و باید صرفه اقتصادی آن‌ها در نظر گرفته شود.
استاندار لرستان با بیان اینکه افزایش ضریب پروازی فرودگاه خرم‌آباد با توسعه اقتصادی و سرمایه‌گذاری گره‌خورده است، افزود: متأسفانه در برخی از روزهای هفته که فرودگاه 2 پرواز دارد، یک پرواز آن با کمبود مسافر مواجه است و این نشان می‌دهد که لرستان هنوز ازلحاظ اقتصادی آمادگی زیادی ندارد.
خادمی با بیان اینکه فرودگاه خرم‌آباد در طول هفته 2 روز پرواز ندارد، افزود: یکی از این پروازها به‌تازگی متوقف‌شده است و به دنبال برقراری پروازها در تمام ایام هفته هستیم.
وی گفت: باید صرفه اقتصادی ایرلاین ها توجه داشته باشیم.
استاندار لرستان در پاسخ به سؤال خبرنگار یافته در خصوص اینکه برنامه شما برای افزایش پروازهای داخلی به سایر استان‌ها و پروازهای خارجی چیست؟ اظهار داشت: برای ما کار سختی نیست یک پرواز داخلی به استان دیگری راه‌اندازی کنیم اما باید کار کارشناسی، وجود مسافر و سایر ابعاد را در نظر بگیریم و بعد این اقدام را انجام دهیم در غیر این صورت یک پرواز نهایتاً یک ماه عمر خواهد داشت و متوقف می‌شود.
خادمی در بخشی از سخنان خود با بیان اینکه تاکنون طرح توسعه فرودگاه از بودجه استانی هزینه شده است، تصریح کرد: به دستور وزیر راه و شهرسازی ادامه روند طرح توسعه فرودگاه با بودجه ملی انجام می‌شود و از اعتبارات استانی دیگر هزینه نخواهیم کرد.
وی گفت: نمی‌خواهیم به بودجه استانی فشار وارد شود و این طرح باید با منابع ملی تکمیل شود.
استاندار لرستان اظهار داشت: طرح تولید گیاهان دارویی از استعداد‌های اصلی استان است.
خادمی با اشاره به اینکه طرح تولید گیاهان داروی از استعدادهای اصلی استان است، زیرا لرستان از طبیعت خوبی برخوردار است و می‌تواند این طرح در آینده به یک هدف گیاهان دارویی تبدیل شود.
وی در ادامه افزود: امروز خوشحال هستیم که تعدادی از جوانان به‌ویژه بانوان و فعالان این استان بدون پشتوانه مالی توانسته‌اند، مجموعه‌ای از تولید گیاهان دارویی را راه‌اندازی کنند.
استاندار لرستان یادآور شد: امروز اقتصادهای دانش‌بنیان در جهان مطرح هستند ازاین‌رو ما باید به سمت اقتصاد با وزن کم و ارزش بالا حرکت کنیم.
خادمی تصریح کرد: تصفیه‌خانه فاضلاب شهرک صنعتی شماره 2 خرم‌آباد نیز یک هزار و 200 مترمکعب ظرفیت تصفیه فاضلاب در روز را دارد.
وی در ادامه افزود: در فاز اول ۴۰۰ مترمکعب راه‌اندازی شد که هم دفع فاضلاب شهرک صنعتی و هم تولید آب در این شهرک خواهد داشت.
استاندار لرستان هدف از ایجاد این پروژه را جلوگیری از نفوذ فاضلاب به حوضه آب‌های زیرسطحی عنوان کرد.


افتتاح تطویل باند فرودگاه خرم‌آباد
افتتاح تطویل باند فرودگاه خرم‌آباد
افتتاح تصفیه خانه شهرک صنعتی شماره 2 خرم‌آباد
افتتاح تصفیه خانه شهرک صنعتی شماره 2 خرم‌آباد

افتتاح تصفیه خانه شهرک صنعتی شماره 2 خرم‌آباد

افتتاح تصفیه خانه شهرک صنعتی شماره 2 خرم‌آباد


افتتاح کارخانه داروسازی و دمنوش‌های گیاهی
افتتاح کارخانه داروسازی و دمنوش‌های گیاهی






دیدگاه‌ها  

#1 سپهر عاشق خرم آباد 1396-11-13 08:58
آقای استاندار،کرمانش اه می تواند پرواز خارجی به مقصد استانبول و دبی داشته باشد اما لرستان نه؟!یکی از دلایل رونق پرواز خارجی در فرودگاه کرمانشاه این است که استان کرمانشاه اثر ثبت جهانی یونسکو دارد،هتل پنج ستاره دارد و توسط آژانس های معتبر توریستی ساپورت می شود.خواهشمندیم به موضوع ثبت جهانی آثار تاریخی و ژئوپارک های لرستان به ویژه دژ شاپورخواست اهمیت ویژه ای دهید و تکمیل هتل های نیمه تمام شهر خرم آباد از جمله هتل صخره ای،هتل شاپورخواست،هتل افلاک،هتل صدف،هتل پارسیان و هتل کیو را در دستور کار خود قرار دهید.
نقل قول کردن
#2 سپهر عاشق خرم آباد 1396-11-13 09:02
پروژه برج های دوقلوی کیو که قرار بود نقطه عطفی در مدرنیزاسیون مبلمان شهری خرم آباد و توسعه صنعت گردشگری باشد به سرنوشت بسیاری از پروژه های مهم لرستان دچار شده و ماهها از توقف عملیات اجرایی آن می گذرد.آقای استاندار از شما انتظار داریم نگذارید این پروژه مثل هتل صخره ای بیش از دو دهه نیمه کاره رها شود!!!مهرماه139 7زمان اعلام شده برای افتتاح برج های کیو است اما با این روند تا مهرماه1497هم افتتاح نمی شود...
نقل قول کردن
#3 مجید 1396-11-13 09:10
ایشون گفتن از دوپرواز فرودگاه خرم آباد یک پرواز با کمبود مسافر مواجه هست.اولا مقصد این پروازها تهرانه ویه پرواز مشهد هم وجود داره باید در جواب گفت که وقتی بلیط پرواز تهران ۲۰۰ هزارتومن قیمتشه ما چه انتظاری باید داشته باشیم که پرواز با کمبود مواجه نشه .در صورتی که برخی ایرلاین های دولتی حداقل یک پرواز با قیمت مناسب مثلا تا ۱۰۰هزار تومنم به این فرودگاه اختصاص بدهند مسلما استقبال گسترده ای میشه یه نفر اگه قصد سفر هوایی به تهران رو داشته باشه میتونه ازمسیر اهواز تهران این بلیط رو با ۸۰ یا نود هزار تومن خریداری کنه.ولی مسیر هوایی تهران خرم آباد یا بالعکس ۲۰۰ هزارتومن قیمتشه این یه معادله ساده ست پس باید قیمتش کاهش پیدا کنه و من خودم مسیر تهران کیش یا بالعکس رو توی چند ماهه گذشته ۴۰ هزار تومنم خریداری کردم البته توی برخی روزا تا ۱۲۰ یا ۱۶۰ تومنم میرسه ولی این مسیر کجا واون کجا خودتون مقایسه کنید.در هر صورت بایستی پرواز اگه ارائه میشه صرفه اقتصادی داشته باشه.
نقل قول کردن
#4 علی 1396-11-13 10:02
به پرواز واسه اصفهان بزارند مسافر ریاد داره
نقل قول کردن
#5 . 1396-11-13 22:49
قیمت بلیط تهران خرم آباد از قیمت بلیط تهران استانبول گرونتره !!!
بعد مردم چطور استقبال کنن!!!!؟
نقل قول کردن
#6 bahram680 1396-11-14 07:48
به نقل از .:
قیمت بلیط تهران خرم آباد از قیمت بلیط تهران استانبول گرونتره !!!
بعد مردم چطور استقبال کنن!!!!؟

ظاهرا استاندار از مردم رضایت نداره لطفا یه کم مراعات کنید مردم
نقل قول کردن
#7 صفاری 1396-11-14 20:02
این تطویل باند فرودگاه را که قبلا هم افتتاح کردند مگر چند بار میخواهند افتتاح کنند
نقل قول کردن
#8 ولدبیگی 1396-11-15 19:38
به نقل از صفاری:
این تطویل باند فرودگاه را که قبلا هم افتتاح کردند مگر چند بار میخواهند افتتاح کنند

بیمارستان شهید رحیمی را هم قبلا چندین بار افتتاح کردند چون طرح یا پروژه ای برای افتتاح نداشتند
نقل قول کردن
#9 هوشنگ رمضانی 1397-04-16 01:45
چرا پرواز حجاج امسال از فرودگاه خرم اباد انجام نشد پس این همه هزینه برای توسعه فرودگاه کجا رفت
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا