یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

علی نصیریان هنرمند برجسته کشور که به منظور شرکت در آئين نکوداشت نامداران فرهنگ و هنر لرستان به خرم‌آباد سفر کرده است عصر چهارشنبه از قلعه فلک‌الافلاک بازدید کرد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان هنرمندان پیشکسوت علی نصیریان و داریوش مودبیان که با همراهی نیکنام حسینی‌پور، مشاور مدیرعامل صندوق اعتباری هنر  روز چهارشنبه به منظور شرکت در آئين نکوداشت نامداران فرهنگ و هنر لرستان به خرم‌آباد سفر کردند با همراهی مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان از قلعه فلک الافلاک بازدید کردند.
این هنرمندان پیشکسوت علاوه بر گفت‌وگو با بازدیدکنندگان حاضر در مجموعه از بخش‌های مختلف قلعه فلک‌الافلاک بازدید کردند.
آئين نکوداشت نامداران فرهنگ و هنر لرستان، ذيل سفر کاروان "هفت بحر هنر" پنج‌شنبه ۳۱ خرداد ساعت ۱۰ صبح در تالار شهید آوینی خرم‌آباد برگزار می‌شود.


دیدگاه‌ها  

#1 بهروز 1403-03-31 09:24
آلبرت و آلفرد تله تئاتر سوزنبانان ، بنظرم این بهترین تعریف از آنهاست

به لرستان بزرگ و شهر تاریخی خرم آباد خوش آمدید

بد نیست که بدانید قدمت این قلعه به دورهٔ ساسانیان می‌رسد. ساسانیان شهری با نام شاپورخواست در حدود منطقهٔ کنونی خرم‌آباد ساختند که بعدها ویران شد و در حدود سدهٔ هفتم هجری، خرم‌آباد فعلی به‌جای آن بنا گردید. گمان می‌رود که قلعهٔ فلک‌الافلاک، همان دژ شاپورخواست باشد که در دورهٔ ساسانی کاربرد حکومتی و نظامی داشته‌است.
این قلعه به لحاظ موقعیت استراتژیک خود در قرن چهارم هجری قمری به‌عنوان مقر حکومت آل حسنویه و گنجور در زمان آل بویه درآمد همچنین خزانهٔ حکومتی خاندان بدر در قرن چهارم هجری و مقر حکومتی اتابکان لر کوچک و والیان لرستان در دورهٔ صفویه تا قاجار و سرانجام پادگان نظامی و زندان در دوران پهلوی از مهم‌ترین کاربردهای قلعه در گذشته محسوب می‌شود.
نقل قول کردن
#2 رضایی 1403-03-31 21:56
سلام خوش آمدید استاد وآقای اخلاق وادب وهنر سینما خیر مقدم مارا پذیرا باشید.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا