یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

این روزها موزه ملی ایران میزبان بیش از 50 پیکره از جمله یک شیء مفرغی است که در استان لرستان کشف شده است.
به گزارش خبرنگار یافته، نمایشگاه «لوور کوچک» با نمایشی از گنجینه " لوور فرانسه" شامل بیش از 50 پیکره از جمله یک شی مفرغی لرستان در موزه ملی ایران- واقع در خیابان 30 تیر تهران، با استقبال زیاد بازدیدکنندگان در حال برگزاری است.
 
خواندنی‌هایی ار نمایشگاه
 
* روز دوشنبه ۱۴ اسفند با حضور ژان ایو لودریان، وزیر خارجه‌ی فرانسه و شماری از سفرا و نمایندگان کشورهای مختلف نمایشگاه «موزه‌ی لوور در تهران» در موزه دوران اسلامی موزه ملی رسماً افتتاح شد.
 
*آثار نمایشگاه شامل بیش از ۵۰ پیکره، نقش برجسته، ظرف، تابلو نقاشی، چاپ سنگی و غیره است که از میان آن‌ها دو شی شامل یک تبر مفرغی با کتیبه شاه ایلامی «اونتاش ناپیریشا» و دیگری شی مفرغی از لرستان مربوط به ایران است و سایر آثار مربوط به فرانسه، ایتالیا، اتریش، آلمان، هلند، مصر، ترکیه، سوریه، عراق و هند هستند.
 
*شیء مفرغی که در استان لرستان کشف شده است چهار انسان دست در دست یکدیگر (اتحاد و همکاری) در درون دایره‌ای قرار دارند که نشانگر جهان است؛ جهانی که بر اساس افسانه‌های قدیمی ایران بر روی شاخ دو گاو قرار دارد؛ که خود نشانه ثروت و بهره‌وری هستند. این لوگو با استقبال زیاد مراجعه کنندگان همراه است. شایان ذکر است این لوگو، نماد رسمی شرکت بورس اوراق بهادار تهران است که برگرفته از یک نشان برنجی مربوط به دوره هخامنشیان است که به لحاظ تاریخی بیانگر بهره‌وری اقتصادی در ایران بوده و برای بسیاری از فعالان اقتصادی و فعالان بازار سرمایه کشور نوستالژیک است.
 
*این نمایشگاه از لحاظ تنوع و گستره جغرافیایی آثار در میان نمایشگاه‌های خارجی برگزار شده در موزه ملی ایران بی‌نظیر است.
 
*ایده برگزاری نمایشگاه لوور در تهران به سال ۱۳۹۴ شمسی برمی‌گردد. در آن سال در پی سفر ژاک لوک مارتینز، مدیر موزه لوور به تهران، توافقات اولیه برای نمایش مجموعه آثاری از موزه لوور در ایران انجام شد.
 
*نمایشگاه موزه لوور در تهران، تاریخ شکل‌گیری لوور را در گذر زمان نشان می‌دهد.
 
* این مجموعه از هشت بخش موزه لوور انتخاب شده و در چهار بخش اصلی با عناوین تولد یک مجموعه، تولد یک موزه، رویای جهانی شدن و یک موزه زنده، در موزه ملی ایران در حال برگزاری است. از شاخص‌ترین آن‌ها می‌توان به پیکره «ابوالهول» از سنگ بازالت مربوط دوره‌ی «فرعون هاکور» اشاره کرد که از بخش عتیقات مصر باستان در موزه لوور انتخاب شده است.
 
*بخش دیگری از این موزه به عکس‌های عباس کیارستمی اختصاص دارد؛ عکس‌هایی که او از موزه لوور تهیه کرده است. این نمایشگاه نیز با توجه به سبک متفاوت عکاسی از موزه در نوع خود جالب توجه است.
 
*بانک آینده به عنوان بانک خصوصی ایرانی و دو شرکت فرانسوی توتال و رنو حامیان اصلی این نمایشگاه فرهنگی و بزرگ در ایران هستند.
 
* هزینه ورودی که برای آن در نظر گرفته شده ۵ هزار تومان است و اگر کسی بخواهد رایگان به این نمایشگاه برود می‌تواند با نصب اپلیکیشنی که بانک آینده معرفی کرده و ثبت نام در آن رایگان به موزه برود.
 
* این نمایشگاه، از ۱۵ اسفندماه ۱۳۹۶ آغاز و تا ۱۸ خردادماه ۱۳۹۷ در محل موزه ملّی ایران واقع در تهران، خیابان امام خمینی (ره)، خیابان سی تیر، خیابان پروفسور رولن، شماره یک، پذیرای بازدیدکنندگان خواهد بود.












دیدگاه‌ها  

#1 علی 1397-01-25 19:28
حال وروز چند هزار سال پیش لرستان وغرب کشور اصلا با حال وروز امروز قابل قیاس نیست چه بودیم وچه شدیم وچه برما گذشت فقر وفلاکت وفرهنگ ضعیف که اصلا ربطی به تمدن ندارد از سر وروی دیار ما میبارد البته تمسخر قومیتی وتبعیض قومی راهم به آن اضافه کنید .راستی یافته عزیز شما نیز پان لرهستید واصلا اصول بی طرفی را در خبر هایتان وصد البته در اظهار نظر مخاطبین رعایت نمیکنید
نقل قول کردن
#2 روواکوه 1397-01-25 22:20
طبق پیش بینی تورات امپراطوری عیلام یا همان هلتمتی دوباره احیا خواهد شد نگران نباشید
نقل قول کردن
#3 اکبر-ظ 1397-01-26 08:11
بله خیلی جالبه .کاش در مورد بقیه اشیا این موزه هم مطالبی می نوشتید چه مربوط به لرستان و ایران و یا ممالک دیگر.
نقل قول کردن
#4 اکبر-ظ 1397-01-27 15:52
به نقل از روواکوه:
طبق پیش بینی تورات امپراطوری عیلام یا همان هلتمتی دوباره احیا خواهد شد نگران نباشید

داداش اگه امپراطوری عیلام طبق پیش بینی تورات بخواد دوباره احیا بشه با این وضعیت وخیم اقتصادی مطمئنا تو ایران احیا نمیشه . :-)
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا