یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

مراسم روز خبرنگار در لرستان: به نام خبرنگاران به كام مسوولان!همانند سال‌هاي قبل، باز هم برگزاري آيين روز خبرنگار باعث دلخوري بسياري از فعالان اين عرصه در استان لرستان شد.

به گزارش يافته، با وجودي كه اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي لرستان هر ساله سعي مي‌نمايد اين مراسم را به نحو مطلوب برگزار كند، اما به دليل عدم رعايت دو نكته جزيي، تمام زحمات اين نهاد در مراسم گرامي‌داشت روز خبرنگار بر باد مي‌رود و خبرنگاران به جاي تشكر از آن‌ها، زبان به انتقاد نيز مي‌گشايند!

يكي از نكات مهم اين است كه اكثر زمان مراسم صرف سخنراني مسوولان مدعو مي‌شود. بسياري از خبرنگاران معتقدند كه در طول يك سال بيش از حد لازم پاي صحبت‌هاي مسوولان نشسته‌اند و اخبار آنان را پوشش داده‌اند، لذا لااقل در اين يك روز، مسوولان شنونده‌ي صحبت‌هاي خبرنگاران باشند نه اين كه با انجام سخنراني‌هاي طولاني و گاهاً خسته‌كننده، اكثر وقت مراسم گرامي‌داشت روز خبرنگار را بگيرند!

نكته مهم ديگر نيز اين است كه به جاي تقدير از برخي برگزيده‌ها، بهتر است از هر رسانه يك نفر تقدير شود تا در زمينه تبليغ و يا درشت‌نمايي برخي رسانه‌ها در مقايسه با ديگران تبعيضي صورت نگرفته باشد. متاسفانه زمان در نظر گرفته شده براي اين بخش كه مهم‌ترين قسمت برگزاري مراسم روز خبرنگار نيز هست همواره قرباني سخنراني‌هاي طولاني‌مدت مسوولان مي‌شود و به جاي اين كه از هر رسانه يك نفر تقدير شود در حالي كه كل زمان اين قسمت از برنامه 15 دقيقه بيش‌تر نياز ندارد، معمولاً برگزاركنندگان مراسم سر و ته قضيه را ظرف 5 تا 10 دقيقه با گلچين كردن مسوولان برخي رسانه‌ها سر هم مي‌آورند و باعث دلخوري شديد سايرين مي‌گردند.

مراسم سال 90 در استانداري و نيز سال 91 در بيت نماينده ولي فقيه در شرايطي برگزار شد كه استاندار و امام جمعه محترم براي همه‌ي خبرنگاران حاضر در مراسم (بيش از يك‌صد نفر) وقت گذاشتند، به شخصه لوح تقدير تك‌تك اصحاب رسانه را به آنان اهدا نموده و از آنان قدرداني كردند كه اين موضوع باعث فراهم آمدن رضايت خاطر تمام آنان شد. حال چگونه است كه يك مسوول مي‌تواند بيش از نيم ساعت سر پا بايستد و براي خبرنگاران سخنراني كند اما نمي تواند 15 دقيقه سرپا بايستد و با آنان مصاحفه نموده يا لوح تقدير دست‌شان دهد؟ آيا اين نشان از عدم برنامه‌ريزي برگزاركننده‌ها در اين خصوص نيست؟

اهميت اين بخش به حدي است كه عده‌اي از اصحاب رسانه حاضرند در اين بخش "لوح سپاس" را روي صحنه از "دست مسوولان" بگيرند و حتي "هديه مالي" نيز دريافت نكنند.

اميدواريم با نوشتن اين چند خط، هم مسوولان كنوني استان و هم مسوولان سال آينده، در رعايت اين نكات كوشا باشند و اجازه دهند تا به جاي سخنراني طولاني آن‌ها، برخي از چهره‌هاي جوان نيز در اين روز فرصت تقدير شدن بيابند، چرا كه واقعاً اين كار در روحيه‌ي آنان تأثير خواهد داشت و باعث ايجاد اعتماد به نفس و رفع خستگي يك ساله كاري آنان مي‌گردد و برعكس، گلچين كردن عده‌اي، باعث سرخوردگي سايرين و نوعي توهين به كساني تلقي مي‌شود كه براي برگزاري مراسمي به اسم تقدير از خبرنگاران بيش از 280 دقيقه در هتل شهرداري حضور يافتند، اما در واقع 10 دقيقه نيز به آنان اختصاص نيافت و به قول معروف اين مراسم نيز «به نام خبرنگاران و به كام مسوولان» بود!
ر - ج

مراسم روز خبرنگار در لرستان: به نام خبرنگاران به كام مسوولان!

 

 

 

 

 

 

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا