یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

چگنی اسماً شهرستان، رسماً دهستان!دیر وقتی است که مردم شریف و نجیب چگنی زير سايه کوهدشت و خرم‌آباد مانده و طعم خوش استفاده از امکانات ابتدایی جهت یک زندگی روزمره عادی را نچشیده بودند.

در حقیقت این قضیه به بزرگ‌ترین آرزوی آن‌ها تبديل شده بود تا این که به ناگاه چرخ چرخید و چگنی از بخش به شهرستان تبدیل شد.

چه مبارک خبری بود و چه خوش‌یمن روزی‌. مردم احساس غرور می‌کردند. کم‌کم حس شهرستانی بودن داشت وجودشان را پر می‌کرد اما دیری نپایید که متوجه شدند این شهرستانی شدن در حد شعاری بیش نیست چون صرفاً شهرستان شدن تنها به فرمانداری داشتن نیست.

چیزی که از شهرستان شدن نصیب چگنی‌ها شد تنها اخذ عوارض شهر و شهرداری بود! شهری که تنها اسمی است و رسماً هیچ نشانی از یک شهر ندارد و در حقیقت می‌توان گفت یک روستای نسبتاً تمیز!

شهرستان شدن شرایطی دارد که چگنی امروزه هیچ کدام از آن‌ها را ندارد و یا اگر از انصاف دور نشویم حداقل 90 درصد از آنها را ندارد. شهرستانی که هنوز هیچ کدام از ادارات را به صورت مستقل ندارد و اکثر ادارات در این شهرستان به صورت یک اتاق نمایندگی آن هم در داخل ساختمان فرمانداری می‌باشند.

شهرستانی که هنوز یک سالن همایش یا آمفی‌تئاتر جهت برگزاری مراسم‌ مختلف ندارد و برای پذیرایی از معاون رئیس جمهور باید از مسجد استفاده نماید!

اين چه شهرستانی است؟! در کمال تاسف باید گفت که تمام این کاستی‌ها در شهرستانی است که از نظر منابع و امکانات خدادادی در سطح بسیار بالایی است، خیلی فراتر از یک شهرستان‌. منابعی که به نفع مردم هیچ گونه استفاده‌ای از آن نمی‌شود و صرفاً استفاده‌های خصوصی و آن هم برای شهرستان‌های دیگر و در حقیقت زحمت و رنج استفاده از این منابع نصیب مردم این شهرستان شده و در آینده نیز خواهد شد‌.

ظرفیت و پتانسیل موجود در این شهرستان آن‌چنان فنی و قوی است که اگر استفاده درست از آن شود به راحتی می‌توان شرایط کنونی این شهرستان را تغییر داد و آن شرایط ایده‌آلی که سالیان سال است مردم این سامان در آرزوی رسیدن به آن هستند را به راحتی فراهم نمود‌.

به هر صورت تغییر شرایط کنونی این شهرستان نیازمند یک همت و جهاد همگانی در سال عزم ملی و مدیرت جهادی می‌باشد. همان گونه که قبلاً ذكر شد چگنی یک شهرستان نوپا‌، تازه تاسیس و همانند یک نهال، شکننده و ضعیف است که این نهال نیاز به توجه و رسیدگی ویژه نیاز دارد‌.

ستار قهرمانيانتظار می‌رود همان طور که استاندار محترم در مراسم معارفه نورالدين درمنان فرماندار جدید این شهرستان قول داد تا پایان سال 93 تمام ادارات در این شهرستان مستقر شوند، این وعده به وقوع بپیوند و پس از رخ دادن این اتفاق مهم تاسیس استخر‌، ساخت یک هتل مناسب و یک سالن آمفی‌‌تئاتر که از ابتدایی‌ترین لزومات و تاسیسات مهم در یک شهرستان می‌باشد، در دستور کار ویژه استانداری و فرمانداری شهرستان چگنی قرار گیرد.

ستار قهرمانی

سخنگوی شورای اسلامی استان لرستان

 

 

 

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا