توضیح: این یک یادداشت رسمی نیست درد دلی است با هم استانی‌ها!
 
این روزها حجم زیای از پیام‌های مخاطبان، مربوط به رانندگان سرویس مدارس در لرستان است که خواهان رسیدگی به وضع خود و پرداخت کارکرد اسفندماه هستند.
مجید که یکی از رانندگان سرویس مدرسه در خرم‌آباد است، با اشاره به تعطیلی مدارس به علت شیوع ویروس کرونا، اعتقاد دارد در اکثر استان‌ها و شهرها پول کرایه سرویس دانش آموزان، یکجا و در اول سال تحصیلی پرداخت می‌شود، اما این رویه در لرستان وجود ندارد، لذا با توجه به مشکلات موجود، والدین بهتر است کارکرد اسفندماه را پرداخت کنند.
وی همچنین می‌گوید: ما رانندگان که مدارس را تعطیل نکردیم تا تاوان این اتفاق را بدهیم و در طول سال تحصیلی هم در بدترین شرایط، در سرما و برف و باران، وظیفه خود را انجام داده‌ایم و حتی در زمان خرابی ماشین، با تأمین وسیله جایگزین یا آژانس امر جابجایی دانش آموزان را انجام داده‌ایم. حال در این شرایط سزاوار نیست که این ایام بیکاری و فرارسیدن نوروز، شرمنده خانواده باشیم.
وی همچنین به بخشنامه رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و مشارکت‌های مردمی اشاره می‌کند که مؤسسانت و مدارس غیردولتی را ملزم به پرداخت حقوق اسفند معلمان‌ خود کرده است و اعتقاد دارد که رانندگان سرویس هم باید از این امتیاز برخوردار شوند.
 
حسن دیگر راننده سرویس در پیامی دیگر از اقدام خوب برخی مدیران مدارس استان‌ها خبر می‌دهد و می‌گوید، در کرمانشاه برخی مدارس با هماهنگی والدین در صدد پرداخت حق‌الزحمه اسفند هستند.
 
پیروز هم که خواستار بارگذاری «فراخوان کمپین حمایت از سرویس مدارس» در کانال یافته است، وقتی با مخالفت ادمین یافته مواجه می‌شود، ما را متهم به بی‌تفاوتی در این حوزه می‌داند و اعتقاد دارد که اکثر رانندگان سرویس از تحصیل‌کردگان هستند که به علت مشکلات بیکاری و محرومیت در استان، تن به این کار شرافتمندانه داده‌اند، لذا جایز نیست مسؤولین و رسانه‌ها در این خصوص بی‌تفاوت باشند.
 
این که تا چه میزان این خواسته رانندگان سرویس قانونی است، به قرارداد آن‌ها با دستگاه مربوط مرتبط است.
اما در باب لزوم مسؤولیت پذیر بودن همه ما در حوزه مسائل اجتماعی، شاید این خواسته رانندگان، توقع بی‌جایی نباشد.
حال که شیوع ویروس کرونا، زندگی روزمره همه خانواده‌ها را مختل کرده، بد نیست کمی مهربان‌تر با هم رفتار کنیم و فارغ از قوانین به این موضوع رسیدگی کنیم.
مساعدت خانواده‌ها در پرداخت کارکرد اسفندماه رانندگان سرویس، پیگیری مدیران مدارس و انجمن‌ها، همچنین احساس وظیفه مدیران آموزش‌وپرورش استان و تأمین بخشی از این هزینه‌ها از محل منابع اعتباری احتمالی، می‌تواند این موضوع را حل‌وفصل کنند.
 
با امید پایان یافتن این روزهای سخت و آرزوی سلامت برای همه، انتظار می‌رود این مشکل با مساعدت والدین و مدیران به‌زودی زود حل شود.
 
عبدالرضا قاسمی/ مدیر مسوول #پایگاه_خبری_یافته

توقع رانندگان سرویس مدارس لرستان از مدیران و خانواده‌ها


توجه: هرگونه استفاده از مطلب با ذکر منبع و نام نویسنده، نشانه‌ی احترام شما به تلاش آن‌ها است.