یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

هر ساله سازمان بهداشت جهانی در روز جهانی بهداشت شعار خاصی را مطرح وبر موضوعی خاص تاکید می کندواما امسال شعاراین سازمان سلامت غذایی از مزرعه تا سفره برغذای سالم تمرکز دارد غذاهای ناسالم عامل بیش از 200 نوع بیماری از جمله سرطان‌ها محصولات ارگانیک، راهکار سلامت غذایی در لرستان می‌باشد.
مراد از محصولات سالم ارگانیک محصولاتی هستند که از سموم و کودهای شیمیایی در تولید آنها استفاده نشده باشد و اصلاح ژنتیکی نیز نشده باشند.
مواد غذایی حاوی افزودنی و گیاهان و میوه‌جات تولید شده با سموم و کودهای شیمایی عامل بیماری‌های شناخته شده و ناشناخته‌ای بسیاری هستند به‌خصوص آن که کشور ما فاقد استانداردهای مطلوب و کافی پایش و رهگیری و تعیین دوز سمی سموم مواد غذایی است.
 و اما راهکار چیست‌؟
راهکاردر لرستان ما در دسترس است چرا که نعمت خدادای صدها گونه گیاه خوراکی و دارویی و فرهنگ غنی مصرف طولانی‌مدت آن‌ها در اختیار ماست.
 هر ساله در فصل بهار، گیاهان شناخته شده خودرو را در کوی و برزن استان می‌بینیم که مورد استقبال شهروندان قرار می‌گیرند نظیر تره کوهی‌، کلوس‌، شنگ و موسیر زرشک وحشی و ده‌ها گیاه خوراکی‌- دارویی ديگر.
 به جاست مسولین لرستان از ابعاد این پتانسیل ارزشمند بهره برده و با برنامه‌ای علمی و راهبردی لرستان را الگوی  مصرف غذا‌های سالم وارگانیک بنمایند‌!
ارسال کننده:
محمد اکبری
محقق گیاهان دارویی کانون پارس فرهنگ الیگودرز


به نظر شما گیاهان خودروي لرستان ارگانیک هستند؟    1- خیر          2- بلی
                                          ارسال پاسخ تا 5 اردی‌بهشت‌ماه به شماره 50002030105040


نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا