یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

نگاه سیاسی حامیان دولت به عزل و نصب‌ها: از استاندار هرمزگان تا فرماندار بروجرديك از موضوعات مهم در مورد عزل و نصب‌ها، وجود نگرش و اولويت سیاسی در آن‌هاست که به این موضوع در برخی از رسانه‌های حامی دولت نیز اعتراف شده است.

چندی پیش یکی از رسانه‌های حامی دولت به نقل از یک مقام آگاه درباره عزل فرماندار بندر لنگه و بخشدار کیش نوشت: به دنبال تنش در محل سخن‌رانی اکبر هاشمی‌رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در جزیره کیش و لغو آن، جاسم جادری استاندار هرمزگان، مسعود قانعی‌فرد، فرماندار بندرلنگه و محمدحسین حسن‌بیگی، بخش‌دار کیش را برکنار کرد.

این سایت در ادامه تاکید کرده است: جادري استاندار هرمزگان از سفر هاشمی به جزیره کیش اطلاع نداشته و این موضوع یکی از دلایل این برکناری‌ها بوده است و استاندار هرمزگان در واکنش به این حادثه و عدم اطلاع از سفر هاشمی به کیش، شمار دیگری از مقامات از جمله رئیس دفتر خود را نیز برکنار کرده است.

یکی دیگر از رسانه‌های حامی دولت و نزدیک به هاشمی‌رفسنجانی نیز درباره عزل فرماندار بروجرد نوشت: در پی اقدام تاسف‌بار فرمانداری بروجرد در حذف برنامه سخن‌رانی حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی، رئیس‌جمهور دستور برکناری وی را خطاب به وزیر کشور صادر است.

این سایت حامی دولت در ادامه آورده است: پس از آن که برخی جریان‌های افراطی بدون هیچ‌گونه تجمع و بیانیه و تنها با ارسال چند پیغام خصوصی به فرماندار بروجرد، مانع سخن‌رانی نوه امام(ره) در همایش تبیین جایگاه علمی امام خمینی(ره) در شهرستان بروجرد شدند، رئیس‌جمهور ضمن آن که خواستار عزل فرماندار این شهر شده، دستور پی‌گیری دقیق این ماجرای تاسفبار را صادر کرده است.

همچنین شنیده مي‌شد که استاندار لرستان نيز به دلیل برخی «قصور» و «تقصیرها» در اين خصوص به شدت توبیخ شده است. چندی پیش استاندار البرز نیز براساس آن‌چه وزارت کشور دلیل آن را نارضایتی از عملکرد وی عنوان کرده بود، عزل شد.

حسین‌علی امیری سخنگوی وزارت کشور دلیل عزل استاندار البرز را نارضایتی از عملکرد وی عنوان کرد و به تسنیم گفت: وزارت کشور ارزیابی عملکرد استانداری‌ها را شروع کرده و در ارزیابی‌های انجام شده استاندار البرز در اجرای سیاست‌های دولت نتوانسته نظر وزارت کشور را تامین کند.

موضوع عدم برآورده شدن نظرات دولت از سوی استاندار البرز در حالی بود که وی تنها چند ماه به این سمت انتخاب شده بود و قاعدتاً چند ماه زمان مناسبی برای برآورد عملکردها آن هم در سطح استاندار نیست.

بدون تردید تغییرات گسترده مدیریت کشور و اعلام موضع صریح وزیر کشور در این رابطه بعد از فرمان رئیس‌جمهور بر عزل فرمانداران راه هموارتری پیدا کرد و این موضوع چندان با شعار «اعتدال» و این ادعا که «دولت کم‌ترین تغییر را نسبت به گذشته داشته» هم‌خوانی ندارد.

وطن امروز، پیش از این طی گزارشی نسبت به این رویه دولت که در نهایت منجر به مخدوش شدن استقلال فرمانداران می‌شود هشدار داده و آورده بود: «آن‌چه آقای روحانی دستور آن را صادر کرد، در واقع بستر مناسب برای تغییرات وسیع در سطح مدیران ارشد استانی را فراهم کرده است. قاعدتاً از این پس، فشارها بر این مدیران بیش‌تر خواهد شد و آن‌چه مورد خدشه قرار می‌گیرد، استقلال مدیران ارشد استانی در حوزه‌ي مدیریت خواهد بود.

منابع:

1. سایت خبری سرّنیوز

2. روزنامه وطن امروز، شماره 1376، تاریخ 6 مرداد 1393

3. خبرگزاری تسنیم

 

ارسال کننده:

ناصر  رومیانی / رومشكان

 

 


 

 

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا