نزدیک به 10 روز از تغییر رسمی مدیر مسئولی یافته می‌گذرد؛ محبوبیت یافته مدت‌هاست که برای فعالان عرصه مجازی اثبات ‌شده است و خوشبختانه اکثریت اظهارنظرها و پیام‌های رسیده حاکی از این می‌باشد که یافته (به عنوان پربيننده‌ترين رسانه مجازی لرستان) توانسته رضایت خوانندگان خود را جلب کند؛ در چنين شرايطی، رسالت این حقیر برای ادامه‌ی کار دو چندان می‌شود.

لذا جهت ادامه این راه لازم دانستم نکاتی چند را به اطلاع برسانم:

1- به مصداق حدیث "من علّمني حرفاً فقد صيّرني عبداً" که حضرت علی(ع) فرمود: هر کس به من کلمه‌ای بیاموزد مرا "بنده" خود کرده؛ اعتراف می‌کنم که هر آن‌چه آموخته‌ام از طریق برادر عزیزم "رضا جایدری" بوده و اگر گام در این راه نهاده‌ام به حرمت احترامی است که برای مخاطبان پرشمار، آقای جایدری و حرکت ارزشمندش قائل هستم و با قبول این مسئولیت، تلاش دارم تا چراغی که ایشان برافروخته را روشن نگه دارم؛ ضمن این که همواره آقای جایدری را پدر معنوی یافته می‌دانم و از رهنمودهای ایشان استفاده خواهم کرد.

2- این پایگاه خبری در طول 3 سال فعالیت، در حد توان ثابت کرد که دغدغه‌اش رفع مشکلات مردم، کمک به توسعه لرستان و هم‌افزایی بیش‌تر برای نیل به این اهداف بوده و بدون وابستگی جناحی، سیاسی و اداری گام در این راه گذاشته است. اگر چه به دليل پاره‌ای محدوديت‌ها (خواسته‌های بعضا نامعقول)، گاهی ناچار شده‌ايم خلاف ميل‌مان عمل كنيم.

جایگاه فعلی این پایگاه خبری که نشان داده "رسانه‌اي برای همه است"، جز با تلاش و همت مدیر مسئول، نویسندگان و اتکای به دل‌گرمی خوانندگانش نبوده و توانسته بدون کمک مالی و حتي معنوی متولیان امر به این مهم دست يابد، لذا ادامه فعاليت با هدف ارتقا سطح فعاليت رسانه‌ای در چنين شرايطی کاری (محروميت استان لرستان از وجود صنايع خصوصي، آشفته‌بازار رسانه‌اي و بي‌توجهي و بي‌برنامگي در اين زمينه)، سخت و دشوار است. شایسته است متولیان امر در تلاش برای رفع نیازهای این پایگاه خبری و نيز رسانه‌هايي كه مورد پسند مردم لرستان قرار مي‌گيرند مساعدت لازم را به عمل آورده و برنامه‌ای مشخص داشته باشند و بين خوب و بد، تفاوتي قائل شوند بلكه در آینده شاهد خداحافظی نيروي رسانه‌اي دیگری در این حوزه نباشیم.

3- پایگاه خبری یافته با هیچ نهاد و مسوولی دشمنی ندارد. این پایگاه خودش را چشم بینای مردم می‌داند و با رصد کردن همه امور شهری و استان، انتقادات، پیشنهادات و دیدگاه خود را خواهد نوشت و با هیچ مسوولی تعارف ندارد و تلاش دارد در کنار مسوولین دلسوز و کارکشته (فارغ از رپرتاژ‌بگیری و آگهی‌پرستی) در خدمت مردم خوب لرستان باشد و دست در دست هم در راه توسعه لرستان گام بردارند. لذا در خصوص مطالب انتقادي منتشره، اميدواريم برخي مديران به جاي بدبيني، با استفاده از نفرات توانمد در واحد روابط عمومي، پاسخ‌گوي دغدغه‌هاي مطروحه در رسانه‌ها باشند و بدانند كه رسانه‌ها زبان گوياي مردم هستند و مسئوليت پذيرفتن نيز با پاسخگو بودن توام و هيچ مديري در استان نيز قداست خاصي ندارد كه نتوان عملكرد او را نقد نكرد.

4- این پایگاه خبری خود را فارغ از محدودیت‌های شهری و جغرافیایی استان می‌داند و هدفی جز ارتقاء فرهنگی و توسعه لرستان را دنبال نمی‌کند، لذا جهت نیل به این هدف آمادگی دارد مطالب مدیران، کارشناسان، صاحب‌نظران و مردم را منتشر کند و افتخار دارد که هر شهروندی حکم خبرنگارش را داشته باشد (البته با رعايت اصل مشخص بودن هويت ارسال كننده خبر).

5- در سال‌های اخیر، پایگاه‌های خبری زیادی شروع به فعالیت کردند، ما ضمن احترام به همه این دوستان رسانه‌ای که اکثراً در تلاش برای ارتقاء جنبه‌هاي مختلف اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، ورزشی، سياسی و... استان هستند، اعتقاد داریم شرایط حاکم بر فضای مجازی مستلزم و مبین رقابت فشرده و تنگاتنگ است و اذعان داریم که رسانه‌ای می‌تواند مخاطبان را در عرصه رقابت فشرده رسانه‌ای همراه داشته باشد که خواست‌های آن‌ها را برآورده کند و پیام‌رسان خوبی برای انعکاس دغدغه‌های‌شان به مسئولان باشد، لذا تمام تلاش ما نیز در این راستا یعنی جلب رضایت مخاطبان بوده و خواهد بود و همواره رفاقت را بر رقابت ارجح مي‌دانيم اما در شرايط درست و سالم كاري. اين است كه يافته تا آن‌جا كه مقدور بوده و اطلاع از منبع اصلي خبری داشته و آن را به نقل از رسانه‌ای ديگر ذكر كرد.
سیاست ما گام برداشتن در انتشار مطالب متنوع با اولويت فرهنگی، اجتماعي و ورزشی البته با حفظ صداقت و درستکاری، خلاقیت، نوآوری، تقویت محتوایی، اتخاذ تدابیر مناسب و شیوه‌های مؤثر و کارآمد و حفظ احترام به مخاطبان است. (بايد اذعان داشت كه برخي مخاطبان از محدوديت‌های مالی و كاری ما اطلاعی نداشته و بعضاً انتظاراتی نابه‌جا دارند كه اين موضوع را به برخی از آن‌ها منتقل كرده‌ايم) پس تلاش می‌کنیم هر روز در پی اندیشه و فکر جدیدی باشیم و مطالبی تازه و متفاوت با دیروز و تبیین‌کننده فردا، پیش روی مخاطبان محترم قرار دهیم.

6-  لازم می‌دانم از کسانی که نسبت به بنده لطف داشتند و با عبدالرضا قاسميارسال پیام ضمن دل‌گرمی، مسیر پر پیچ ‌و خم مأموریتم را یادآور شدند تقدیر و تشکر کنم. همچنان در انتظار نوشته‌ها، مقالات، پژوهش‌ها، آثار و اخبار شما در مورد لرستان عزيز و زيبا و مردمانش پرمهرش هستیم و امیدوارم اين ديار كهن، روزي به آن‌چه لياقتش مي‌باشد دست یابد که این امر جز با تلاشي همگانی امکان‌پذیر نیست.

عبدالرضا قاسمي/ مدير مسئول