یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

آمارها و اطلاعات نشان می‌دهد که کارفرمایان ایرانی پس از سخت‌گیری‌های سازمان امور مالیاتی بیشترین گلایه و شکایت را نسبت به روش اداره و برخورد سازمان تأمین اجتماعی دارند.
این سازمان یکی از بزرگ‌ترین مجموعه‌های چند سویه و چندجانبه ایران است که بر اساس قانون، فعالیت‌های گسترده‌ای ازجمله تأمین امکانات درمانی میلیون‌ها بیمه‌شده و تأمین منابع مالی برای پرداخت به مستمری‌بگیران ایرانی را به عهده دارد.
 این سازمان بزرگ و پرمسئولیت برای تأمین این منابع با دو نهاد خصوصی و دولتی تعامل و تقابل دارد، اما در سال‌های اخیر که نهاد دولت به هر دلیل از پرداخت سهم و بدهی خود اجتناب کرده است و سازمان تأمین اجتماعی از این منبع درآمدی محروم بوده، فشارها عمدتاً به بخش خصوصی منتقل شده است.
 از سوی دیگر این روزها شاهد هستیم که بر اساس بند (ز) تبصره (۷) قانون بودجه سال ۹۷ قراراست منابع حق بیمه مربوط به سهم درمان این سازمان به خزانه واریز شود و این یعنی یک فشار دیگر بر این سازمان. در حالی که کارفرمایان از سخت‌گیری‌های سازمان تأمین اجتماعی ناراضی‌اند و باید مسائل خود را حل کنند شنیده می‌شود که چند روزی است سازمان تأمین اجتماعی رئیس یا سرپرست ندارد و این از شگفتی‌های این روزها به حساب می‌آید.
اداره سازمان تأمین اجتماعی در چنین روزهایی که نیاز مبرم به تصمیم‌گیری است و باید داستان‌های مرتبط با این نهاد در آستانه نهایی شدن بودجه 1397 به دقت پیگیری شو، در حالت تعلیق به سر می‌برد و می‌شنویم که دولت هنوز در خصوص تعیین مدیر یا تائید افراد معرفی‌شده تصمیمی نگرفته است.
  با توجه به استعفای چند ماه قبل رئیس این سازمان، از پیش معلوم نبوده است که در زمینه اداره این مجموعه مهم باید تدبیری اندیشید؟ ً به نظر می‌رسد پاسخ منفی است و از مدت‌ها پیش این اتفاق قابل پیش‌بینی بوده است. دور از منطق به نظر می‌رسد رئیس سازمان ناگهانی محل کارش را رها کرده و نهادی به این بزرگی را در اوج مشکلات و مسائل کاری بدون مدیر ارشد و تصمیم گیر اصلی بگذارد. از سوی دیگر با توجه به شرایط دشوار اداره این نهاد که دیگر مثل سابق پر از امکانات نیست یا کمتر از گذشته رونق دارد، شاید کار را برای انتخاب فرد مناسب مشکل کرده باشد.
رئیس دولت در این روزهای سخت می‌بایست از میان افراد معرفی‌شده برای اداره این نهاد غول‌پیکر که حتی با وجود داشتن رئیس هم اداره‌اش دشوار است معیارهایش را به‌طور مشخص بازگو کند و یا اگر شخص خاصی را برای ریاست بر سازمان تأمین اجتماعی موردتوجه قرار دارد، منصوب نماید.
در این روزهای نفس‌گیر تولید و شرایط طاقت‌فرسای بنگاه‌ها که کارفرمایان برای تعامل با سازمان و طرح خواسته‌هایشان، نیاز به این دارند که برخی مسائل تصمیم‌گیری شود. به عنوان یک کارفرما و کسی که با کارفرمایان از نزدیک سر و کاردارم به رئیس‌جمهور محترم یادآور می‌شوم تعلل بیشتر در این باره، آسیب‌های ناشناس دارد و می‌تواند بر روندها و فرایندهای کار اثرگذار باشد و از بالاترین مقام اجرایی می‌خواهیم این درنگ را کنار گذاشته و سازمان تأمین اجتماعی را از بلاتکلیفی بیرون آورد.
و البته با اعمال اصل سه‌جانبه گرایی به مهم‌ترین خواسته صاحبان این صندوق، یعنی کارگران و کارفرمایان احترام گذاشته و در اداره این سازمان نظرات آن‌ها را بکار گیرند.
 
حسین سلاح‌ورزی

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا