یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

نبود جایگاه خرید گندم در معمولان: جولان دلالان و واسطه‌ها در مزارع!نبود جایگاه خرید گندم یکی از مشکلات جدی بخش معمولان در حوزه‌ي کشاورزی شهرستان معمولان است.

به گزارش يافته، طي سال‌های گذشته کشاورزان معمولاني مجبور به انتقال گندم خود به شهرهای پلدختر و خرم‌آباد با صرف هزینه و زمان زیاد بوده‌اند و یا این که واسطه‌‌ها و دلالان در محل مزارع گندم کشاورزان را خریداری می‌کرده‌اند.

به دلیل نبود جایگاه خرید گندم در معمولان، دست واسطه‌‌ها و دلالان به بازار خرید گندم باز شده و این مسأله باعث شده تا کشاورزان منطقه محصولات خود را برای فروش با صرف هزینه و زمان به شهرهای هم‌جوار عرضه کنند.

با توجه به این که زمینی در منطقه پشت تنگ معمولان از سوی مردم و منابع طبیعی جهت راه‌اندازی جایگاه خرید محصولات کشاورزی به تعاون روستایی شهرستان واگذار شده که متاسفانه بدلیل کمبود اعتبار تاکنون این مرکز ایجاد نشده است.

رضا عصمتيبالغ بر 22 هزار هکتار اراضی زراعی در حوزه بخش معمولان وجود دارد که از این میزان 4 هزار هکتار آن آبی و مابقی دیم می‌باشد.

با توجه به این که در آستانه فصل برداشت محصولات کشاورزی  هستیم  از مسوولان ذی‌ربط درخواست داریم برای  نبود جایگاه خرید گندم چاره‌ای بیاندیشند.

 

رضا عصمتی/ يافته- معمولان



نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا