یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

حضور شهردار و وبلاگ‌نويسان خرم‌آبادي در موسسه خيريه مهرآوران ماداكتو خرم‌آباد - يافتهوقتي قدم به داخل سالن محل نگه‌داري بچه‌ها گذاشت، اشك در چشمانش حلقه زد! باورش نمي‌شد در شهري كه او به عنوان شهردارش منصوب شده است، كودكاني بي‌سرپرست وجود داشته باشند، كه شب را اين‌چنين در كنار هم به صبح برسانند.

البته نيروهاي شريف موسسه خيريه مهرآوران ماداكتو، براي اين بچه‌ها پدري و مادري مي‌كنند تا آنان جاي خالي بابا و مامان را احساس نكنند، ولي هر چه چقدر هم توانمند و توانگر باشي، نگه‌داري از 47 كودك 3 ماهه تا 12 ساله، آن هم به طور هم‌زمان بسيار دشوار است!

با اين حال غمي نيست! در شهر ما خيران بسياري هستند كه اجازه نمي‌دهند پرستاران اين مركز خيريه، احساس تنهايي كنند. يكي هم همين آقاي شهردار كه پس از حضور در ميان اين بچه‌ها قول داد از اين پس ارتباطش را با اين مركز بيش‌تر كند و در حد توان امكاناتي براي بچه‌هاي بي‌سرپرست اين مركز دست و پا نمايد.

عضو هيأت مديره موسسه خيريه "مهرآوران ماداكتو" در مراسمي كه با حضور شهردار و جمعي از وبلاگ‌نويسان خرم‌آبادي در اين مركز برگزار شد، اظهار داشت: 47 كودك بي‌سرپرست يا بدسرپرست و معلول از نقاط مختلف لرستان در اين‌جا نگه‌داري مي‌شوند.

"سيده بهارك ايوبي" با بيان اين كه نگه‌داري هم‌زمان از اين تعداد كودك كار بسيار دشواري است، تصريح كرد: حمام كردن، غذا دادن، نظافت بچه‌ها و فضاي مركز، ناخن گرفتن، عوض كردن لباس و موارد ديگر مستلزم حضور مداوم نيروهايي در اين مركز است كه بايد هم‌چون مادر از آن‌ها نگه‌داري نمايند.

وي با بيان اين كه اداره كل بهزيستي لرستان براي هر كودك ماهانه مبلغ 255 هزار تومان به عنوان يارانه پرداخت مي‌نمايد، افزود: از اين مبلغ، علاوه بر هزينه‌هاي خريد پوشاك، تهيه غذا و هزينه دارو درمان بچه‌ها، بايد حقوق 15 نفر پرسنلي كه به صورت 36 ساعت شيفت كاري در مقابل 36 استراحت با ما همكاري مي‌نمايند نيز داده شود.

ايوبي خاطرنشان ساخت: با اين ساعت كاري و با توجه به دشوار بودن نگه‌داري اين كودكان كه نيازهاي ويژه دارند، به هيچ‌وجه همساني بين حقوق حداكثر 250 هزار توماني اين نيروها و كاري كه انجام مي‌دهند ديده نمي‌شود و در حقيقت پرسنل ما در نگه‌داري از بچه‌ها مادرانه ايثار مي‌كنند.

وي تهيه ملزومات بهداشتي را از اولويت‌هاي ضروري اين مركز برشمرد و گفت: چند سال قبل بعضي خيران يك دستگاه "خشك‌كن" با قيمت تقريبي 5-6 ميليون تومان به اين مركز هديه دادند اما اكنون وجود يك دستگاه "ماشين لباس‌شويي صنعتي" براي اين بچه‌ها بسيار لازم است كه اميدواريم خيران عزيز در زمينه‌ي خريد آن هر چه زودتر مساعدت نمايند.

قابل ذكر است موسسه خيريه مهرآوران ماداكتو خرم‌آباد در سال 1380 تاسيس شده و اكنون وارد سيزدهمين سال فعاليتش شده است.

عكس‌هاي "اميررضا قاسمي" از مراسم روز ششم فروردين:

حضور شهردار و وبلاگ‌نويسان خرم‌آبادي در موسسه خيريه مهرآوران ماداكتو خرم‌آباد - يافته

حضور شهردار و وبلاگ‌نويسان خرم‌آبادي در موسسه خيريه مهرآوران ماداكتو خرم‌آباد - يافته

حضور شهردار و وبلاگ‌نويسان خرم‌آبادي در موسسه خيره مهرآوران ماداكتو خرم‌آباد - يافته

حضور شهردار و وبلاگ‌نويسان خرم‌آبادي در موسسه خيره مهرآوران ماداكتو خرم‌آباد - يافته

 

اميدواريم لرستاني‌هاي شريفي كه تا كنون به مركز خيريه نرفته‌اند، ظرف روزهاي آتي در آن‌جا حضور به هم رسانند و پس از مشاهده وضعيت نگه‌داري از كودكان، در صورت تمايل به مشاركت در كار خداپسندانه نگه‌داري از اين بچه‌ها، در حد بضاعت كمكي نموده و زمينه آشنايي و حضور ديگران را نيز در اين مركز فراهم آورند.

 

شماره حساب مشارکت‌های مردمی موسسه خیریه شبانه‌روزي مهرآوران ماداكتو

بانک ملی(سیبا)          ۰۱۰۸۵۵۵۲۰۷۰۰۸

بانک تجارت(کلیه شعب)          ۲۷۰۸۰۷۴۲۷۹

بانک کشاورزی(کلیه شعب)       ۶۱۶۷۱۸۴۹۰

شماره كارت بانك سامان (جهت واريز كارت به كارت)  6219861004742218

نشاني: بلوار ولايت (دره‌گرم)، بوستان هفتم، پلاك 17، تلفن 3220801

 

 

براي خواندن مطلبي در اين مورد اين‌جا كليك كنيد

 

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا