یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

یکي از خبرنگاران استان گفت: برخی خبرنگاران، فقط  آن نوع نشست‌های خبری را می‌روند که به نشست‌های خبری «هدیه‌محور» شهره‌اند.

به گزارش يافته به نقل از هوميان‌نيوز، این خبرنگار که نمی‌خواهد نامش بیان شود توضیح می‌دهد: برخی خبرنگاران وقتی نشست‌های خبری برگزار می‌شود به ‌شرطی در آن شرکت می‌کنند که هدیه‌ای از طرف مدیرکل به خبرنگاران داده شود.

وی ادامه می‌دهد: «معمولاً نشست‌هایی که علاوه بر نشست خبری در پایان نشست به خبرنگاران هدیه داده می‌شود با استقبال گسترده‌ی بعضی خبرنگاران مواجه می‌شود و چنین نشست‌هایی، چنان شلوغ است که گاهی صندلی برای نشستن خبرنگاران، به تعداد کافی نیست!»

او از برخی خبرنگاران استان درخواست کرد شأن و جایگاه حرفه‌ای خویش را به‌خاطر هدایا نکاهند و اگر قرار است در نشست‌ها شرکت کنند از هر رسانه فقط یک نفر در نشست شرکت نماید.

این خبرنگار اظهار می‌کند: «دیده‌ام که در نشست‌هایی که قرار است هدیه بدهند مدیر مسئول، سردبیر و حتا بازاریاب، آن هم تنها از طرف یک نشریه در نشست شرکت می‌کنند تا هدایای بیشتری نصیب‌شان شود.»

- - - - - - - - - - - -

متاسفان طي سال‌هاي اخير افرادي وارد عرصه رسانه استان شده‌اند كه فاقد دانش روزنامه‌نگاري بوده و فقط به منافع اقتصادي فكر مي‌كنند. بديهي است برخي روابط عمومي‌هاي ناكارآمد ادارات استان نيز به منظور مهار اين افراد، اقدام به دادن هديه‌هاي ناچيز بين 20 تا 50 هزار تومان و كنترل آن‌ها از اين طريق مي‌نمايند.

تاسف‌آورتر اين كه مرجعي نيز جهت ساماندهي و رسيدگي به اين وضعيت وخيم در لرستان وجود ندارد و اراده‌اي مصمم بين مسوولان استان براي حفظ شأن و جايگاه خبرنگاران واقعي، ديده نمي‌شودو لذا هشدارهاي مكرر دلسوزان واقعي عرصه رسانه استان، ناديده انگاشته مي‌شود، اما بايد دانست كه بالاخره رشد اين علف‌هاي هرز به حدي خواهد شد كه دامن‌گير عده‌اي از مسوولان استان نيز خواهد شد و در آن زمان ديگر هيچ راه نجاتي براي رهايي از دست اين قبيل چسبيده‌ها وجود نخواهد داشت.

كساني كه مي‌توانند به اين نابه‌ساماني خاتمه دهند، اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي لرستان، خانه مطبوعات و همچنين استانداري لرستان هستند كه خبرنگاران واقعي استان از آن‌ها تقاضا دارند در اين زمينه اقدام لازم و قاطع را به عمل آورند. اما چنان‌كه متذكر شديم، اراده‌اي جدي در اين نهادها براي اصلاح وضعيت رسانه‌هاي استان ديده نمي‌شود.

به قول گوينده‌ي آيتم "رصدخانه" برنامه "زمستانه" شبكه افلاك: اداره مربوطه "خوش باش"


نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا