یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

عكس عزاداري روز عاشورا و گل‌ مالي در خرم آباد- يافتهعمق ارادت مردم لرستان به ساحت پاک ائمه اطهار‌(ع) و چگونگی پای‌بندی مردم این دیار به آموزه‌های دینی و ولایی، همواره ویژگی بارز آنان در شناسنامه‌ی هویتی و حضور اجتماعی‌شان طي ایام و مناسبت‌های گوناگون بوده است‌.

ویژگی که خود به تنهایی برای دیده شدن هر چه بیش‌تر خدمات‌شان به ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی در مراحل و برهه‌های حساس تاریخ انقلاب، بهترین و والاترین گواه و دلیل است‌.

در این بینف نشان پیوند درونی و اعتقادی لرستانی‌های ولایت‌مدار به درس‌ها و آموزه‌های عاشورا عظمت و شکوه عزاداری‌ها و آیین و سنتی است که بر آن عرض ارادت خود را به جریان جاری بیداری عاشورایی عرضه کرده‌اند.

اگر صبح عاشورا در غم ابا عبدالله الحسین‌(ع) بر تن و سر کوچک و بزرگ لرستان خاک و گل غم نشسته است‌، معنایش معرفتی است که مردم این سامان از غبار غم عصر عاشورا کیمیاگری خاک عزای حسین کربلا‌(ع) دارند‌.

اگر گلابی نذر خاک و گِل عزای حسین می‌شود، اگر هیزمی آتش عشق ابا عبدالله (ع) را در دل‌های عاشقانش افروخته می‌کند و اگر ... همه و همه اصالت ریشه‌داری است که محرم و صفر در میان این مردم دارد و همان است که اسلام را زنده نگاه داشته است‌.

خرسند هستند زن و مرد این آب و خاک که باور‌ها و اصالت محرمی‌شان از سال‌های اخیر بیش از پیش پژواک صدا و زینت سیمای رسانه ملی شده است‌.

نشاط و شور معنوی مردم این استان آن‌گاه ارادت خود را به ساحت حسین کربلا از قالب انواع شبکه‌های تلویزیونی سیمای جمهوری اسلامی ایران به نظاره نشستند چنان برانگیخته شد که حرارت و شوق مردم لرستان امسال در عزاداری‌شان بی‌نظیر و بی‌بدیل می‌نمود.

درخور تقدیر است نگاه هوشیارانه مسوولان رسانه ملی از جمله ریيش صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران به محرم در لرستان‌.

آقای ضرغامی! درودتان باد که به این عشق و به این شور، نگاه ویژه داشتید. ما لرستاني‌ها همین نگاه را در شکوفا شدن و تبلیغ ارادت مردم لرستان در دیگر شئون و مناسبت‌های مذهبی می‌طلبیم‌.

رخصت این نگاه از شما و نشان دادن  ظرفیت‌های دینی‌، اجتماعی و حتی اقتصادی و توسعه‌ای از ما تا لرستان بالقوه‌ی بی‌بدیل را  به فعل پیشرفت‌، به فعل داشتن‌، به فعل خواستن و به فعل توانستن برسانیم‌.

 

 

 

 

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا