سال 1373 در رومشكان لرستان متولد شده است. از همان بچگی به ورزش علاقه‌ي ویژه داشت و به نحوی در تمام  رشته‌های ورزشی از فوتبال گرفته تا ورزش‌های مثل کشتی شرکت می‌کرد تا این که به پیشنهاد یکی از دوستان نزدیکش در مسابقات ثبت رکورد روپايی زدن در شهرستان کوهدشت شرکت کرد.

به گزارش يافته، ميلاد پادروند به صورت شگفت‌انگیزی باثبت رکورد 4 ساعت و 26 دقیقه به عنوان نفر اول برگزیده شد و به مسابقات استانی راه پیدا کرد.

در رقابت‌هاي استاني توانست رکورد خود را افزایش دهد و به عنوان نفر اول استان در رو پايی زدن انتخاب شود. رکوردی که ميلاد در استان ثبت نمود 10 ساعت و 22 دقیقه بود. از آن زمان در مسابقات مختلفی شرکت کرد و رکورد خودش نیز افزایش داد .

اين نوجوان مستعد لرستاني تنها انگیزه‌اش را سربلندی استان و مطرح کردن نام رومشكان می‌داند و با این که در یک سانحه تصادف دچار شکستی پا نیز شد اما انگيزه‌اش را از دست نداد و با انرژی بیش‌تر و پشتکار به کارش ادامه داده است .

ميلاد پادروند هفته پیش در همدان بین 420 شرکت‌کننده از 17 استان كشور توانست با اقتدار تمام با ثبت رکورد 15 ساعت 34 دقیقه از ساعت 4 صبح تا 7 شب بدون استراحت و مداوم 175 هزار روپايي زد و به عنوان نفر اول برگزیده شد.

ميلاد از این که هیچ‌گونه حمایتی از جانب مسوولان از او نشده و در راه کسب این موفقیت سختی‌ها و مشقات زیادی متحمل شده، گلايه‌مند است. او به این نیت که باعث سربلندی هم‌استانی و همشهری‌هایش شود اين دشواري را به جان خريده اما پس از بازگشتش هنوز كسي در استان آن‌چنان كه بايد از او قدرداني نكرده است.

پادروند با کسب قهرمانی در مسابقات کشور جواز شرکت در مسابقات جهانی گینس در برزیل را نیز پیدا کرده و این قول را داده که بتواند رکورد گینس در اين ماده که 18 ساعت است را بشکند.

اين نوجوانان محجوب تقاضا داشت اگر هزینه‌ي 25میلیون توماني حضور کارشناسان گینس در ايران توسط كسي تأمين شود، وي قول مي‌دهد سال بعد نيز با حضور کارشناسان گینس رکود جهانی را ارتقا دهد و نام رومشكان، لرستان و ايران را در اين زمينه بر سر زبان‌ها بياندازد.

آيا جوانمردي پيدا مي‌شود تا ميلاد را در راه كسب افتخار براي وطنش ياري كند؟

گزارش: عارف رومياني- رومشكان