رئیس هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی لرستان گفت: کوهنورد سقوط‌ کرده، آموزش‌دیده و کارآزموده نبوده است.
به گزارش یافته، سید"آرش قیاسیان" در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به سقوط یک کوهنورد در اشترانکوه اظهار کرد: سه نفر برای این کار به‌صورت آزاد و بدون هماهنگی با هیأت اقدام کرده‌اند که این کار خارج از برنامه‌های ما بوده و برای کوه‌پیمایی به دامنه‌های اشترانکوه رفته‌اند که متأسفانه این اتفاق رخ داد.
وی ادامه داد: هیچ‌کدام از این سه نفر جزو کوهنوردی‌های آموزش‌دیده و کارآزموده نبوده و در قالب هیچ گروه کوهنوردی هم نیستند.
قیاسیان با بیان اینکه آنان فاقد تجهیزات لازم کوهنوردی بوده‌اند، اضافه کرد: متأسفانه مرحوم سعید گودرزی که از فرهنگیان بازنشسته بوده از فاصله 70 متری به دره‌ی برفی سقوط و بر اثر ضربه‌مغزی جانش را از دست داد.
رئیس هیأت کوهنوردی لرستان یادآور شد: قله «کول جنو» اشترانکوه خیلی فنی و سخت است و فقط کوهنوردان آزموده و ماهر می‌توانند به این قله صعود کنند.
وی خاطرنشان کرد: مرحوم گودرزی جزو بیمه‌شدگان هیأت کوهنوردی الیگودرز نبوده است.
قیاسیان تأکید کرد: افرادی که قصد کوهنوردی دارند باید با هماهنگی هیأت‌های شهرستانی، فراگیری آموزش‌های لازم، با تجهیزات کافی و آگاهی از مکان کوه‌ها و قله‌ها اقدام کنند.
شایان ذکر است روز گذشته "سعید گودرزی" از کوهنوردان شهرستان الیگودرز به علت سقوط از ارتفاع در اشترانکوه جان خود را از دست داد.