یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش و پرورش لرستان از پي‌گيري براي احداث سالن ورزشي ويژه دانش‌آموزان استثنايي در خرم‌آباد خبر داد.
به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش استثنایی لرستان، "فريد بهرامي" در جلسه با اعضاي هيأت رئيسه انجمن ورزشي معلولين لرستان كه چهارشنبه در دفتر معاونت فريد بهرامي معاون تربيت‌بدني و سلامت آموزش و پرورش لرستانتربيت‌بدني آموزش و پرورش استان برگزار شد، با بيان اين كه اولويت اول ما براي سال آينده احداث يك سالن ورزشي چند منظوره براي دانش‌آموزان استثنايي خرم‌آباد است، افزود: در صورت امكان اين سالن در مركز استثنايي نيلوفران خرم‌آباد احداث مي‌شود.
وي با اشاره به اين كه لرستان اولين استاني است كه انجمن ورزشي معلولين را از آذرماه امسال در آموزش و پرورش راه‌اندازي كرده، گفت: تا كنون 44 انجمن ورزشي در رشته‌هاي مختلف ورزشي براي دانش‌آموزان پسر و دختر در آموزش و پرورش لرستان فعال هستند كه انجمن ورزشي معلولين نيز چهل و پنجمين انجمن ما محسوب مي‌شود.
معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش و پرورش لرستان با اشاره به تاسیس انجمن ورزشی معلولان آموزش و پرورش استان گفت: تا کنون 22 نفر از جامعه معلولین آموزش و پرورش استان موفق به کسب مقام‌های کشوری شده‌اند و علاوه بر این تیم فوتسال ناشنوایان استان نیز قهرمان كشور شده است.
بهرامي خاطرنشان ساخت: به منظور همكاري و تعامل بيش‌تر با هيأت جانبازان و معلولين استان جهت تدوين بانك اطلاعاتي ورزشكاران معلول جسمي در مدارس لرستان به مدارس بخش‌نامه‌اي در اين زمينه ارسال مي‌شود.
وي گفت: به منظور تقويت تربيت بدني آموزش و پرورش استثنايي، امسال همكاري بهتري جهت برگزاري مسابقات استاني اين دانش‌آموزان خواهيم داشت.
در اين جلسه "اصغر زيني‌وند" مسئول انجمن ورزشي معلولين آموزش و پرورش لرستان خواستار صدور ابلاغ براي نايب‌رئيس و دبير اين انجمن شد كه مورد موافقت معاون تربيت بدني و سلامت آموزش و پرورش لرستان قرار گرفت.
قابل ذكر استان لرستان در سال تحصيلي 95-94 بيش از 3 هزار و 300 دانش‌آموز با نيازهاي ويژه در 7 طيف آسیب‌دیده بینایی‌، آسيب‌ديده شنوایی‌، کم‌توان ذهنی‌، جسمی حرکتی‌، چند معلولیتی‌، اختلالات یادگیری و اُتیسم دارد كه در مقاطع مختلف تحصيلي در مدارس استثنايي مشغول به تحصيل هستند و در اين بين فقط مركز نيكان بروجرد داراي سالن ورزشي است.
 

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا