یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

تيم ملي فوتبال كشورمان با غلبه بر كره جنوبي علاوه بر صعود به عنوان تيم اول، درست عبرتي به مربي هتاك و مغرور كره جنوبي داد.

دیدار حساس تیم‌های ملی ایران و کره جنوبی در هفته پایانی دور انتخابی جام جهانی 2014 برزیل از ساعت 16:30 به وقت تهران در ورزشگاه مونسوی شهر اولسان آغاز شد .

در دقیقه 60 پاس عمقی خسرو حیدری برای قوچان‌نژاد در حالی که در ابتدا در اختیار مدافع کره بود، با اشتباه این بازیکن و تیزهوشی مهاجم ایران به موقعیت تک به تک برای تیم ملی تبدیل شد که قوچان نژاد بار دیگر با موقعیت‌شناسی خود و یک ضربه دقیق و حساب شده ایران را با یک گل پیش انداخت.

گل ایران کل نیمکت ایران منفجر کرد. بازیکنان ذخیره به زمین ریختند و شادمانی کردند. چند تن هم پرچم ایران را مقابل هواداران کره‌ای به رقص در آوردند. اين گل شبيه ضربه‌اي بود كه قوچان‌نژاد با پاي چپ وارد دروازه قطر كرد اما از مسافتي دورتر!

دقيقه 94 داور چینی با دميدن در سوت پایان بازی،برتری یک بر صفر تیم ملی فوتبال ایران را بر کره جنوبی را اعلام کرد.

در بازی هم‌زمان ازبکستان در تاشکند 5 بر یک قطر را از پیش رو برداشت ولی نتوانست به عنوان تیم دوم گروه نخست رقابت‌های انتخابی همراه تیم ملی ایران به طور مستقیم راهی جام جهانی شود.

از گروه ديگر نيز ژاپن و استراليا مستقيماً به جام جهاني صعود كردند و اردن نيز به مصاف ازبكستان در بازي پلي آف خواهد رفت.

تركيب ايران: رحمان احمدی، سید‌جلال حسینی، پژمان منتظری، امیرحسین صادقی، خسرو حيدري(68 غلام‌رضا رضايي) هاشم بیک‌زاده، جواد نکونام، آندرانیک تیموریان، مجتبی جباری، مسعود شجاعی(82 احسان حاج‌صفي) و رضا قوچان‌نژاد(91 فرزاد حاتمي)

سایت فدراسیون فوتبال درباره حاشیه‌های این بازی در گزارشی آورده است:

-هواداران ایرانی با پرچمی بزرگ از ایران وارد ورزشگاه شدند. ورودی آنها در شماره 3 است. آنها که از نقاط مختلف دنیا خود را به اولسان رسانده‌اند در طبقه دوم ضلع شرقی این ورزشگاه سه طبقه‌ای جای گرفتند.

- بازیکنان ایرانی و کره‌ای در میان سر و صدای کرکننده هواداران دو تیم وارد ورزشگاه شدند. خلعتبری، احسان حاج صفی، علیرضا حقیقی و قاسم دهنوی نخستین بازیکنان ایرانی بودند که به زمین چمن وارد شدند.

- جایگاه هواداران ایرانی هم تقریبا کامل شده بود. بخش بزرگی از تماشاگران ایرانی با پیراهن‌های سفید یک دست در ورزشگاه حضور داشتند.

- علی کفاشیان، محمد عباسی، نماینده فیفا به همراه سفیر ایران در محل برگزاری بازی ایران و کره جنوبی حضور داشتند.

- تماشاگران ایرانی با صدای ˈایرانی با غیرتˈ و ˈیا علی مددˈ تیم ایران را در اولسان تشویق می‌کردند.

- کارلوس کی‌روش به کمک داور تذکر داد که بازیکنان کره‌ای هنگام پرش از آرنج خود استفاده می‌کنند. استفاده از آرنج توسط کره‌ای‌ها یکی از نگرانی‌های بزرگ کی‌روش پیش از شروع بازی بود. او به خاطر اعتراض‌هایش به این حربه‌ی کره‌ای‌ها در بازی رفت، از سوی عمر عبدالبشیر داور سنگاپوری از زمین بازی اخراج شد.

- آندرانیک تیموریان از داور چینی کارت زرد گرفت تا با دریافت 3 کارت زرد خشن‌ترین بازیکن ایرانی در طول این رقابت‌ها باشد.

- بعد از گل ایران 2 تماشاگر ایرانی پرچم به دست در میان تماشاگران کره‌ای دور افتخار زدند.

4 دقیقه زمان تلف شده از سوی داور چهارم این بازی اعلام شد.

-در زمان تلف شده تمامی بازیکنان کره جنوبی در زمین تیم ملی ایران بودند اما درخشش رحمان احمدی مانع از گل‌زنی کره‌ای‌های چشم بادامی شد.

-ایران با پیروزی برابر کره جنوبی به جام جهانی 2014 برزیل راه یافت و بازیکنان ایران با پرچم‌های سبز، سفید و قرمز دور افتخار در ورزشگاه مونسوی کره جنوبی زدند.

- رضا قوچان‌نژاد بهترین بازیکن زمین معرفی شد.

کارلوس کی‌روش پس از برد تیم ملی ایران برابر کره به نشانه اعلام اعتراض مجدد نسبت به توهین چوی سرمربی کره جنوبی به ایرانی‌ها، به سمت او رفته و نسبت به این مربی واکنش نشان داد.

در پي صعود تيم ملي فوتبال كشورمان وزير ورزش و جوانان اعلام كرد به هر كدام از بازيكنان اين تيم يك خودرو اهدا مي‌شود. همچنين حضرت آيت الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي با صدور پيامي پيروزي ايران و صعود به جام جهاني فوتبال را تبريک گفتند.

متن پيام به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني دفتر مقام معظم رهبري:

باسمه تعالي

پيروزي تيم ملي فوتبال، مردم و بوه يژه ورزش‌دوستان کشور را شادمان کرد. از عزيزاني که اين شادماني را پديد آوردند متشکرم، خسته نباشيد.

سيد علي خامنه‌اي

 

مقدماتي جام جهاني قاره آسيا گروه A



تيم

بازي

برد

مساوی

باخت

زده

خورده

امتياز

1

ايران

8

5

1

2

8

2

16

2

كره‌‌جنوبي

8

4

2

2

13

7

14

3

ازبكستان

8

4

2

2

11

6

14

4

قطر

8

2

1

5

5

13

7

5

لبنان

8

1

2

5

3

12

5

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا