مدير كل منابع طبيعي و آبخيزداري استان لرستان گفت: با كساني كه اقدام به قطع درختان شهرستان خرم‌آباد مهرداد بهاروند مدير كل منابع طبيعي و آبخيزداري لرستاننمايند، برخورد مي‌شود.
به گزارش روابط عمومی منابع طبیعی لرستان، مهرداد بهاروندي اظهار داشت: با نيروي انتظامي و يگان حفاظت منابع طبيعي استان هماهنگ شده است تا طي روزهاي هشتم و نهم محرم نسبت به گشت و كنترل جنگل‌ها و باغ‌هاي اطراف شهر خرم‌آباد اقدام نمايند و در صورت مشاهده متخلفاني كه اقدام به قطع درختان نمايندف با آن‌ها برخورد قانوني خواهد شد.
وي افزود: با توجه به خشك شدن برخي از درختان بلوط لرستان، اين درختان پس از علامت‌گذاري توسط كارشناسان منابع طبيعي استان قطع شدند و از آن‌ها براي تأمين هيزم مورد نياز عزاداران حسيني شهرستان خرم‌آباد استفاده مي‌شود.
مدير كل منابع طبيعي و آبخيزداري لرستان با بيان اين كه از مردم شريف لرستان تقاضا داريم به درختان زاگرس آسيب نرسانند، گفت: توزيع هيزم روز عاشورا به سازمان تبليغات اسلامي استان واگذار شده و مسووليت صدور حواله دريافت هيزم با آن‌هاست، لذا مسوولان هيئات مذهبي مي‌توانند امروز و روز تاسوعا با مراجعه به اين سازمان، حواله دريافت هيزم مورد نياز را دريافت نمايند و از مراكز مربوط هيزم را دريافت كنند.

بهاروندی به 3 نقطه توزیع هیزم روز عاشورا اشاره کرد و بیان داشت: منطقه قلعه سنگی(قلابردي)، اسپستان (ترمینال حافظی) و کوی فلسطین (واحد نقلیه) 3 منطقه‌ای هستند که هیزم مورد نیاز آن‌جا  توزیع مي‌شود.

وی افزود: مسوول توزیع هیزم در منطقه قلعه سنگی خرم‌آباد سازمان محیط زیست، در منطقه اسپسان نماینده انجمن یاران سبز و نماینده شورای هیئات مذهبی و در منطقه کوی فلسطین اداره منابع طبیعی شهرستان خواهند بود.
بهاروندي هشدار داد: خودروهايي كه به صورت غيرقانوني و بدون در اختيار داشتن حواله و مجوز اقدام به حمل درختان قطع شده نمايند، توسط پليس راهنمايي و رانندگي استان توقيف شده و به پاركينگ منتقل مي‌شوند.