جاری بیش از ۲۹ هزار گردشگر در اقامتگاه‌های رسمی و غیررسمی استان اقامت داشتند.
به گزارش روز پنج‌شنبه یافته، عطا حسن‌پور افزود: این تعداد گردشگر در اقامتگاه‌های مختلف مانند هتل‌، هتل آپارتمان، مهمانپذیر، مدارس و... سطح استان اقامت داشته‌اند.
او اضافه کرد: علاوه بر هتل‌ها و اقامتگاه‌های رسمی، و بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده، ۱۶۵ مدرسه با مجموع یک هزار و ۶۱۵ کلاس درس آماده پذیرایی و اسکان مسافران نوروزی و گردشگران است.
او تصریح کرد: با توجه به جاذبه‌های گردشگری در سطح استان و وضعیت آب و هوای مطلوب لرستان پیش‌بینی می‌شود آسمان نوروزی امسال گردشگران در لرستان، بیش از سال‌های گذشته باشد.
حسن‌پور اظهار داشت: با توجه به این مهم، ستاد اجرایی سفر استان، با مدیریت استاندار لرستان و حضور همه دستگاه‌های اجرایی و عضو ستاد، آمادگی پذیرایی و اسکان مسافران نوروزی را داشته و‌امیدواریم بتوانیم میزبان خوبی برای هموطنان باشیم.
 
طرح تشویقی برای خانواده‌های پرجمعیت ایرانی
عطا حسن‌پور گفت: در راستای حمایت از طرح جوانی جمعیت و تکریم گردشگران در نوروز ۱۴۰۳، به پرجمعیت‌ترین خانواده‌های مهمان در مجموعه تاریخی فرهنگی باغ گلستان و قلعه فلک‌الافلاک جوایزی اهدا می‌شود.
او اضافه کرد: در این راستا، از میان پرجمعیت‌ترین خانوار‌های بازدید‌کننده از این مجموعه تاریخی فرهنگی، به قید قرعه، یک شب اقامت رایگان در لرستان جایزه اهدا می‌شود.
او اضافه کرد: مجموعه تاریخی فرهنگی باغ گلستان و قلعه فلک‌الافلاک خرم‌آباد از جمله مکان‌های هدف گردشگری پربازدید در استان می‌باشد.