جمعی از کسبه و بازاریان و ساکنان خیابان شریعتی، خواستار برخی اصلاحات در اجرای پروژه تقاطع غیر هم سطح بلوار شریعتی خرم‌آباد هستند.
به گزارش یافته، این کسبه با تنظیم نامه‌هایی خواستار برخی اصلاحات در اجرای پروژه تقاطع غیر هم سطح بلوار شریعتی خرم‌آباد هستند.
این کسبه با تنظیم نامه‌هایی خطاب به دادستان خرم‌آباد، اداره کل راه و شهرسازی استان، معاونت عمرانی استانداری، محمودوند و ویسکرمی نمایندگان خرم‌آباد، اعلام کرده‌اند پروژه تقاطع غیر هم سطح بلوار شریعتی خرم‌آباد تأثیر‌گذاری مستقیم بر درآمد و دارایی آن‌ها داشت و اعتقاد دارند که در صورت اجرا با این وضعیت موجب ضرر و زیان مالی و لطمه شغلی خواهد شد.




این کسبه در مکاتباتی که یک نسخه آن به پایگاه خبری یافته ارسال شده خواستار برخی اصلاحات به شرح ذیل هستند:
 
-در شهر‌های اطراف مشاهده می‌گردد که اجرای روگذر با هدف استفاده بهینه از زمین ودر مراکز شهر‌ها و نیز تأثیر آن بر سیما و منظر شهری بصورت رمب با پایه بتنی می‌باشد که از فضای زیر آن با کاربری‌های متنوع نظیر پارکینگ، فضای خدمات شهری و فضای مکث و حتی فضای سبز و... استفاده می‌گردد که تأثیر بسیار مطلوبی بر کیفیت محیطی و افزایش رضایت‌مندی اهالی شهری دارد ولی متأسفانه مشاهده می‌گردد در اجرای روگذر شریعتی فقط در قسمت مرکزی –برای تردد و دور زدن- بصورت پایه بتنی می‌باشد و مابقی رمپ با ارتفاع ۵/۶ متر الی انتها با دیوار بتنی سلب که با خاک پر می‌گردد استفاده گردیده که این موضوع علاوه بر تأثیر نامطلوب بر کسب و کار اهالی و ارزش ملکی‌ایشان موجب از بین رفتن فرصت‌های افزایش خدمات شهری و صلب دید بصری و قطع ارتباط دوسوی خیابان و کاهش کیفیت محیطی و... می‌گردد. این الگو در خارج شهر‌ها و مکان‌های فاقد اهمیت بیرونی با هدف کاستن قیمت تمام شده پروژه درکنار کاستن خطرات جاده‌ایی وحتی جلوگیری از لانه گزینی حیوانات و یا معتادین بدین صورت اجرا می‌گردد که زیبنده خیابانی مانند شریعتی با اهمیت و جایگاه در نظام شهری بویژه اقتصادی آن نمی‌باشد.
 
-عرض مفید خیابان باقیمانده بعد از اجرا در هردوطرف (حداقل۱۰متر) ونیز نحوه تردد عابران پیاده و سواره برروی درآمد و دارایی (املاک) ما تأثیر مستقیم و غیر قابل انکاری دارد.
 
-مشاهده می‌گردد متأسفانه الگوی اجرایی مد نظر در قسمت رمپ بصورت دیوار بتنی با ارتفاع2-6.5 متر می باشد. همانگونه که می‌دانید این امر موجب اختلال در رفت و آمد بویژه عابران، صلب دید افقی، سایه‌اندازی بر املاک، از بین رفتن فضای شهری و نیز تأثیر منفی بر کسب و کار و ارزش املاک می‌گردد. با توجه به ارزش بالای املاک بر خیابان شریعتی می‌توان گفت در صورت اجرا با پایه بتنی حداقل تا ارتفاع ۵/۲ متر به بعد تأثیر آن مطلوب و حتی موجب رونق اقتصادی و افزایش ارزش املاک می‌گردد.
 
- در صورت عدم تمکین و اجرای طرح توسط دستگاه‌های اجرایی به صورت اشتباه و دیوار بتنی خسارت احتمالی وارده بر درآمد و ارزش املاک اهالی برعهده‌ ایشان می‌باشد.
 
به گزارش یافته، پروژه تقاطع غیر هم سطح بلوار شریعتی خرم‌آباد ، فروردین‌ماه سال جاری کلنگ‌زنی شد، این طرح یکی از پروژه‌های مهم شهری خرم‌آباد است که تأثیر به‌سزایی در کاهش ترافیک دارد و طبق تفاهم نامه و قرارداد طرح، بنا است این تقاطع ظرف ۱۸‌ ماه و در دهه فجر سال آینده به بهره برداری برسد.