یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

تعطيلي خوابگاه‌هاي دانشجويي غيرمجاز در خرم‌آباد لرستان - يافتهمسوول امور خوابگاه‌های دانشگاه لرستان از تصمیم کمیته ناظر بر خوابگاه‌های خودگردان دانشجویی دانشگاه‌های خرم‌آباد برای تعطیلی 5 خوابگاه خودگردان فاقد استاندارد این شهر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجو، "اصغر قنبر‌دزفول" در اين زمينه بیان داشت: 14 خوابگاه خودگردان دانشجویی در خرم‌آباد فعالیت می‌کنند که با تصمیم کمیته ناظر بر خوابگاه‌های خودگردان دانشجویی که ریاست آن بر عهده دانشگاه پیام نور است که پس از اتمام سال تحصیلی از ادامه فعالیت 5 خوابگاه فاقد استاندار ممانعت می‌شود.

وی وجود سرویس‌های بهداشتی متناسب با تعداد دانشجویان مستقر در خوابگاه، بهداشت خوابگاه، وجود تختخواب استاندارد، وجود فضای مطالعه، نمازخانه و وجود کتابخانه را از از جمله شاخص‌های یک خوابگاه خودگردان دانشجویی استاندارد دانست و افزود: خوابگاه‌های خودگردان مورد نظر در خرم‌آباد به دلیل رعایت نکردن شاخص‌های مورد نظر تعطیل می‌شوند.

مسوول امور خوابگاه‌های دانشگاه لرستان گفت: در هر اتاق 12 متری باید 4 نفر دانشجو مستقر باشد؛ اما در این خوابگاه‌ها به دلیل کمبود فضا تا 7 نفر دانشجو را در اتاق‌های 12 متری اسکان داده‌اند!

قنبر‌دزفول تصریح کرد: تجدید نظر در خصوص فعالیت این خوابگاه‌ها تنها منوط به فراهم کردن استانداردهای لازم است، در غیر این صورت در پایان سال تحصیلی این خوابگاه‌ها تعطیل می‌شوند.

وی بیان داشت: موکول شدن زمان تعطیلی خوابگاه‌های خودگردان دانشجویی فاقد استاندارد خرم‌آباد به پایان سال تحصیلی فقط به دلیل جلوگیری از سرگردانی دانشجویان مستقر در این خوابگاه‌ها است.

مسوول امور خوابگاه‌های دانشگاه لرستان گفت: در حال حاضر صدور مجوز برای راه‌اندازی 2 خوابگاه خودگردان دانشجویی جدید توسط کمیته ناظر بر خوابگاه‌های خودگردان دانشجویی خرم‌آباد در دست بررسی است.

 

 

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا