یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

رئیس پلیس فتا لرستان؛ از شناسایی و دستگیری فردی که با تبلیغ در فضای مجازی اقدام به خرید طلا با دلار تقلبی می‌کرد، خبر داد.
به گزارش یافته؛ سرهنگ آرش ابراهیمی گفت: شخصی با مراجعه به پلیس فتا از دریافت مبلغ سه هزار و صد دلار تقلبی در ازای فروش طلا توسط شخصی که خود را پزشک معرفی کرده بود در سایت دیوار شکایت قضایی تنظیم نمود.
وی بیان کرد: در تحقیقات اولیه از شاکی مشخص شد زمانی وی آگهی فروش طلا و جواهراتش را در سایت دیوار ثبت می‌کند متهم با ارسال پیام خود را خریدار طلا معرفی می‌نماید که طی تماسی با شاکی بیان می‌کند در ازای خرید طلا مبلغ را به‌صورت نقدی و با دلار پرداخت می‌کند.
رئیس پلیس فتا لرستان گفت: زمانی شاکی برای تبدیل دلارها به صرافی مراجعه می‌نماید متوجه جعلی بودن اسکناس‌های تقلبی دلار می‌شود.
وی افزود: با تحقیقات میدانی و اقدامات پلیسی توسط کارشناسان پلیس فتا استان متهم دریکی از استان‌های مرکزی مورد شناسایی قرار گرفت و با هماهنگی مرجع قضایی تیمی از کارآگاهان پلیس فتا به مکان اختفا متهم اعزام شدند که ضمن دستگیری کلیه ادله موجود نیز جمع‌آوری و به پلیس فتا انتقال داده شد.
رئیس پلیس فتا لرستان افزود: در محل اختفای متهم تعداد 107 برگ اسکناس صددلاری تقلبی، سه عدد گوشی تلفن همراه، یک فقره مهر جواهرسازی و طلافروشی کشف و ضبط گردید.
وی گفت: زمانی متهم در برابر ادله مکشوفه قرار گرفت لب به اعتراف گشود و ضمن قبولی بزه انتسابی هدف و انگیزه خود را نیاز مالی عنوان کرد.
این مقام سایبری خاطرنشان کرد: فضای مجازی به علت نوع ساختاری که دارد مکان مناسبی برای دادوستد فلزات گران‌بها و ارزن نیست زیرا تحویل و فروش این محصولات نیاز به تائید کارشناس مربوط دارد؛ شهروندان عزیز توجه داشته باشند در صورت مواجه‌شدن با هرگونه موارد مجرمانه در فضای مجازی می‌توانند از طریق سایت www.cyberpolice.ir یا شماره تلفن 096380 با کارشناسان فتا در میان بگذارند.

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا