یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

روز ولادت امیر المومنین (ع) روز پدر نام‌گذاری شده است، 'پدر' واژه‌ای که در فرهنگ ما ایرانیان جایی به بلندای احترام دارد.
روز پدر؛ بهانه‌ای برای بوسه زدن بر دست‌های غرورارادت ایرانیان به امام اول شیعیان و مرد اول هماوردهای پیامبر اکرم (ص) با ستمگران، به حدی است که 13 رجب میلاد این مرد بزرگ به عنوان یکی از اعیاد به یاد ماندنی و با شکوه تبدیل شده است.
گرچه این روزها پیامک دادن جای بسیاری از گفتگوهای تلفنی و میهمانی‌ها را گرفته است اما با این حال در این روز کوچک‌ترها به خانه بزرگ‌ترها به خصوص پدران و پدر بزرگ‌ها می‌روند تا با دست‌بوسی، این عید و روز پدر را تبریک بگویند.

پدر، یعنی سلام بابا خدا قوت
پدر در فرهنگ ایرانی‌ها اسوه تلاش است، موجودی که همه مشکلات را برای رفاه حال خانواده به جان می‌خرد و لحظه‌ای گلایه نمی‌کند.
پدر در فرهنگ ما ایرانی‌ها همان چتر حمایتی است که تا آخرین روزهای عمر بر سر زن و فرزندان خود باز می‌کند.
پدر در فرهنگ ما یعنی زحمت، عرق جبین و هزاران شغل پر زحمت که آنان تلاش می‌کنند از این طریق لقمه حلال برای زن و فرزندان خود فراهم کند.
پدر، یعنی کوه استواری که همپای همه اعضای خانواده مشکلات را به دوش می‌کشد.
پدر یعنی مهربانی، یعنی دست‌های محبت بر سر، یعنی زحمت بی‌منت، یعنی سلام بابا خدا قوت.
پدر یعنی نگاه‌های صبورانه، یعنی قدم‌های استوار، یعنی قدرت، یعنی زندگی بی تو پدر سخت به من می‌گذرد.

شهدا نمونه مهربانی‌ها
مکمل مفهوم پدر در فرهنگ ما مردان مردی بودند که در دوران دفاع مقدس با جان‌فشانی‌های خود نمونه کامل مرد و پدر ایرانی با مذهب شیعه است.
در دوران جنگ تحمیلی مردان این مرز و بوم برای حفاظت از کیان و ناموس خویش جان را در طبق اخلاص گذاشتند و خون دادند تا خانواده‌ها در رفاه و سلامتی زندگی کنند.
مفهوم پدر در این سرزمین این گونه است، سرزمینی که به ارادت خویش به مولای متقیان حضرت علی به خود می‌بالد.
شهدا و ایثارگران نمونه‌های بارز پدرهای مهربان هستند، از آن دست مهربانی‌هایی که در اوج قرار دارد.

احترام حداقل سپاسگزاری
گرچه به مدد برخی سریال‌های تلویزیونی احترام به پدر، نوع حرف زدن با بزرگ‌ترها و در مجموع مقوله پدر و مادر با بی‌توجهی مواجه است با این حال بودن مناسبت‌های این‌چنینی فرصتی برای بازیافت فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی به والدین است.
سرکشی، توجه مالی به والدین، توجه به نیازهای روانی و روحی آنان کارهایی است که ما فرزندان در حق پدران و مادران خود می‌توانیم انجام دهیم که روزی خود پدر یا مادر می‌شویم و فرزندانمان همان‌گونه که ما برخورد کریم با ما روبرو می‌شوند.
احترام حداقل سپاس از سال‌ها تلاش والدین است فراموش نکنیم و دست‌های پیر پدر را به ‌پاس این روز ببوسیم.
روزت مبارک پدر.
.
.

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا