یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

جعفر بدري رييس كل دادگستري لرستان - يافتهرییس شورای قضایی لرستان ضمن تاکید بر حفظ محیط زیست به عنوان حق عمومی بیان داشت: طبیعت احساس دارد، در آموزه‌های دینی ما به مردم توصیه شده از ظلم و ستیز با طبیعت و تغییرات مخرب بر محیط زیست دوری کنند، بی‌اعتنایی و دشمنی با طبیعت موجب قهر آن می‌گردد، لذا خشک‌سالی، طغیان رودخانه‌ها، زلزله و رانش زمین، نتیجه دشمنی با طبیعت است.

به گزارش يافته به نقل از روابط عمومي دادگستري استان، "جعفر بدری" در شورای حقوق شهروندی تصریح کرد: منابع طبیعی، بستر حیات تمام موجودات زنده است و در هر گرم خاک موجود در مزارع و باغات میلیون‌ها موجود زنده وفعال زندگی می‌کنند.

وي افزود: مه ستیز و آسیب رساندن به طبيعت موجب اختلال در فعالیت این موجودات زنده‌ي مختلف می‌شود و همین امر مانند سایر عوامل محیطی برخلق و خوی ما تاثیر منفی می‌گذارد.

رییس کل دادگستری لرستان تاکید کرد: استان لرستان سرشار از منابع طبیعی گوناگون می‌باشد و جزء یک از مناطق نادر اکوتوریسم کشور است، اما با کمال تأسف، ضعف عملکرد مدیریتی در برنامه‌ریزی و هدایت صحیح واصولی درجذب و جلب گردشگران داخلی و خارجی موجب اتلاف فرصت‌های طلایی اکوتوریسم شده است و تبلیغات نقش به سزایی در این خصوص دارد.

بدري تصريح كرد: استفاده نادرست از این منابع خدادادی و ارزشمند موجب شده که اکثر مردم این استان با وجود چنین پتانسیل‌های غنی منابع طبیعی و معدنی، زیر خط فقر زندگی کنند، مدیریت پایدار و عادلانه منابع طبیعی می‌تواند فقر را کاهش دهد.

وي با تاکید بر عمران و آبادانی بیش‌تر و ترویج فرهنگ کارآمد بومی در سال اقتصاد و فرهنگ بیان داشت: از بزرگان دین نقل شده است کسی که آب و خاک داشته باشد ولی در فقر زندگی کند از رحمت خدا به دور است، لذا فراهم کردن زمینه‌ی درست استفاده از منابع طبیعی با نگاه به نسل‌های آینده بر خلق وخوی مردم اثر مثبت دارد و موجب افزایش بهره‌وری و ازدیاد برکات خواهد شد.

بدري افزود: مجموعه دادگستری لرستان در خصوص حمایت از سرمایه‌گذاری در بخش اکوتوریسم از هیچ کوششی دریغ نمی‌نماید و آمادگی دارد درجهت اشتغال جوانان برومند این استان در تمام بخش‌های خدمات گردشگری مساعدت لازم قضایی را داشته باشد.

 

 

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا