محمدرضا اماني سرپرست ميراث فرهنگي لرستان - يافتههتل سه ستاره امیرکبیر با حضور استاندار لرستان، امام جمعه بروجرد، سرپرست میراث فرهنگی‌، صنایع دستی و گردشگری استان‌، شماري از مسوولان استانی و شهرستانی در بروجرد افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومي ميراث فرهنگي، سرپرست اداره کل ميراث فرهنگي لرستان در مراسم افتتاح هتل امیر‌کبیر بروجرد اظهار داشت: هدف از احداث اين هتل در بروجرد اشتغال‌زایی، جذب توریست و گردشگران به ویژه در ایام نوروز بوده است.

"محمدرضا امانی" تصریح کرد: در حال حاضر بحث گردشگری در استان لرستان از اهمیت فراوانی برخوردار است که باید برای رونق این صنعت ابتدا زیرساخت‌ها فراهم شوند.

وی ادامه داد: احداث هتل امیرکبیر با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و بدون همکاری بانکها با سرمایه گذار در 3 هزار مترمربع زیر بنا در بروجرد ساخته شده است.

سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان اظهار داشت: این هتل با 500 متر مساحت در 6 طبقه به همراه پارکینگ و لابی، دارای 27 اتاق و 53 تخت به بهره‌برداری رسیده است.

امانی ادامه داد: با بهره‌برداری از این هتل سه ستاره ظرفیت اشتغال‌زایی برای 20 نفر به طور مستقیم و 60 نفر غیر‌‌مستقیم فراهم شده است.

استاندار لرستان نيز در این مراسم گفت: جذب توریست و رونق صنعت گردشگری از محورهای توسعه لرستان است.

"هوشنگ بازوند" افزود: به تازگی استان لرستان به عنوان پایتخت ژئوتوریسم کشور انتخاب شده که اين موضوع قدم خوبی برای استان محسوب می‌شود.

وي با بیان این مطلب تصریح کرد: این عناوین موجب می‌شود فضایی در استان فراهم شود که میل سرمایه‌گذاری را مضاعف کند.

استاندار لرستان در بخش دیگری از سخنان خود افزود: با موافقت وزیر راه و شهرسازی و ابلاغ به معاون مقرر شد که الحاق پروژه راه‌آهن "دورود‌- بروجرد‌- ملایر" نیز به عنوان شاخه‌ای از پروژه راه‌آهن "دورود‌- خرم‌آباد‌– اندیمشک" به قرارگاه خاتم‌الانبیاء ابلاغ و این پروژه در اسرع وقت شروع و نگرانی‌ها برطرف شود.

افتتاح هتل اميركبير بروجرد - يافته