یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: دورهمی های شب یلدا می‌تواند زمینه‌ساز شیوع گسترده‌ی کرونا باشد.
به گزارش یافته، دکتر مریم کوشکی در جمع خبرنگاران عنوان کرد: اگر مردم شب یلدا را به دورهمی های خانوادگی اختصاص دهند بازهم شاهد افزایش آمار ابتلا و مرگ ناشی از کرونا خواهیم بود.
دبیر ستاد مبارزه با کرونا دانشگاه علوم پزشکی لرستان اظهار کرد: دورهمی های خانوادگی کوچک را باید جدی گرفت و امسال برگزار نکرد.
وی ادامه داد: از مردم فهیم هم استانی انتظار داریم دورهمی های امسال را به صورت مجازی برگزار کنند چرا که در غیر این صورت می‌تواند مسبب اتفاقات تلخ و غیرقابل‌جبران برای خانواده‌ها باشد.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان همچنین در خصوص آخرین روند اجرای طرح مدیریت محله محور کرونا در استان گفت: خوشبختانه برنامه روال مستمر و جدی خود را گرفته است.
دکتر کوشکی عنوان کرد: تیم‌های مراقبتی، حمایتی و نظارتی به‌خوبی غربالگری و کنترل محله‌ای را ادامه می‌دهند.
وی به توزیع و نمونه‌گیری به‌وسیله ی کیت‌های رپید در استان اشاره کرد و ابراز کرد: تاکنون 475 نفر به‌وسیله‌ی کیت‌های رپید نمونه‌گیری و غربال شده‌اند.
دبیر ستاد مبارزه با کرونا دانشگاه تصریح کرد: زمانی که امکان انجام آزمایش به روش مولکولی نبوده و یا در شرایطی که طولانی شدن زمان چرخه کاری مانع از کاربرد تشخیصی مطلوب شود از تست رپید استفاده می‌شود.
دکتر کوشکی گفت: این تست برای افرادی که دارای علامت یا مشکوک به ابتلا به ویژه در جمعیت‌های آسیب‌پذیر دارای ریسک بالای ابتلا استفاده می‌شود.
وی ادامه داد: همچنین در مناطق دورافتاده و مراکز تجمعی که فاقد دسترسی بهروش‌های متداول نمونه‌گیری کرونا هستند از تست رپید استفاده می‌شود.
کاظمی ذهابی/ روابط عمومی
 

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا