یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: کرونا در کشور سیر نزولی دارد. بروجرد هم در وضعیت خوبی قرار گرفته و ورودی بیماران کرونایی به بیمارستان‌ها کاهش داشته است.
به گزارش یافته، دکتر قاسم جان‌بابایی طی سفر یک روزه‌ای که به لرستان داشت، به شهرهای بروجرد، ازنا و الیگودرز رفت و از وضعیت درمانی این شهرها بازدید کرد.
وی در سفر به بروجرد که عصر روز چهارشنبه 12 آذر ماه انجام شد از بیمارستان چمران و آیت‌الله‌العظمی بروجردی (ره) بازدید نمود.
جان‌بابایی ضمن تقدیر از کادر درمان که با جان و دل طی این چند ماه در خدمت بیماران علی‌الخصوص بیماران کرونایی بوده‌اند گفت: طی بازدید قبلی از شهرستان بروجرد که در روزهای اوج کرونا انجام شد، دیدیم که کادر درمان چگونه بی‌وقفه در حال تلاش و خدمات‌رسانی هستند. خوشبختانه بروجرد توانست تمام ظرفیت بیمارستان جدید آیت‌الله بروجردی (ره) را صرفاً در اختیار بیماران کرونایی قرار دهد تا مردم اصلا نگرانی بابت وضعیت درمانی نداشته باشند و به همین دلیل پیک بزرگ کرونا به خوبی در بروجرد مدیریت و کنترل شد.
وی افزود: با همت مسئولین و همکاری بسیار خوب مردم که جای تقدیر و تشکر دارد، درحال حاضر روند بیماری کرونا سیر نزولی دارد. امیدواریم همین روند را با رعایت هرچه بیشتر پروتکل‌ها طی کنیم و به ریشه‌کنی بیماری برسیم. از مردم خواهشمندیم از تجمعات دوری کنند، مهمانی‌ها و مراسمات عزا و عروسی را مطلقا برگزار نکنند و رفت و آمدهای غیرضروری خود را کاهش دهند تا هم زنجیره انتقال قطع شود و هم مردم بتوانند به کسب و کار و امورات خود برسند.
معاون وزیر بهداشت درخصوص وضعیت بیمارستان‌های بروجرد تصریح کرد: طی بازدیدهایی که داشتیم و تصمیماتی که گرفته شد، باید بخش اورژانس بیمارستان شهید چمران بازسازی و نوسازی شود. تجهیزات بخش ICU را نیز باید تامین و راه‌اندازی کنیم. بخش NICU نیز دستگاه‌های فرسوده‌ای دارد که قطعا تجهیز و بازسازی خواهد شد. همچنین کمبودهایی در تجهیزات اتاق عمل بیمارستان چمران دیده شد که تامین خواهد شد. درخصوص بیمارستان امام خمینی (ره) هم باید بخشی از آن با همکاری خیرین، دانشگاه علوم پزشکی استان و وزارت بهداشت بازسازی شود. تامین سی‌تی اسکن نیز در دستور کار قرار دارد.
دکتر قاسم جان‌بابایی ادامه داد: هم بیمارستان چمران و هم بیمارستان امام، هر دو فرسوده هستند. ما در وزارت بهداشت به دنبال اخذ موافقت‌های اصولی جهت ساخت یک بیمارستان جدید هستیم که میطلبد مسئولین شهرستان از جمله هر دو نماینده در بخش برنامه و بودجه پیگیری کنند تا بتوانیم ردیف بودجه‌ای را برای این کار اختصاص دهیم. قطعا با احداث بیمارستان جدید، بخش عمده‌ای از مشکلات دو بیمارستان فرسوده‌ی دیگر کاهش خواهد یافت.
جان‌بابایی درخصوص واکسن کرونا گفت: باید پس از آزمایشات در بخش حیوانی، وارد فاز انسانی آن شویم و داوطلبان قابل توجهی مورد آزمایش قرار گیرند. اگر آزمایشات انسانی موفقیت‌آمیز باشد، به مرحله تولید خواهیم رسید. خوشبختانه پیشرفت خوبی هم داشته‌ایم و هدف دولت این است که اگر واکسنی چه در داخل و چه در خارج تولید شد، با استفاده از منابع خود، هیچ یک از مردم عزیمان از واکسن محروم نشوند. ما دستور پیش‌خرید واکسن را هم داده‌ایم اما فعلا چیزی وارد کشور نشده است.
شایان ذکر است، پس از محدودیت‌های دو هفته‌ی گذشته، شهرستان بروجرد از وضعیت قرمز به وضعیت نارنجی تغییر وضعیت یافته است.

خبر: پوریا مهدوی مقدم/ بروجرد

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا