یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

رئیس پلیس فتا استان لرستان در خصوص ارسال کلیپ‌های موسوم به مومو برای برخی کاربران گفت: تهدیدکنندگان و ارسال‌کنندگان پیام‌ها و کلیپ‌های چالش مومو بیشتر از طریق اپلیکیشن واتس‌ اپ اقدامات خود را انجام می‌دهند که عمده مخاطبان آن‌ها دانش آموزان هستند.
به گزارش یافته، سرهنگ آرش ابراهیمی رئیس پلیس فتا استان لرستان در تشریح این خبر اظهار داشت: اخیراً برخی از افراد در فضای مجازی با ارسال کلیپی موسوم به مومو که به شکل یک عروسک ترسناک طراحی شده است، سعی می‌کنند با تهدید برخی از کاربران به‌خصوص دانش آموزان را وادار به اعمال موردنظر خود کنند.
این مقام مسئول تصریح کرد: مومو یک اکانت واتس آپ است که با شماره‌های ایرانی یا بعضاً با شماره‌های خارجی ولی به زبان فارسی طرحی شده است که یک لینک تماس برای کاربر ارسال می‌کند تا در چالش مومو شرکت نمایند و به محض شروع گفت‌وگو، کاربران را با تهدید به رفتارهای خطرناک دعوت می‌کند.
رییس پلیس فتا استان لرستان گفت: متاسفانه شیوع ویروس کرونا موجب شد تا آموزش و پرورش بصورت مجازی اقدام به آموزش دانش آموزان نماید که این امر باعث حضور بیش از بیش دانش آموزان در فضای مجازی شده است که برخی از مدارس نیز بدون در نظر گرفتن هشدارهای صادر در خصوص شبکه‌های اجتماعی خارجی، مطالب آموزشی را از طریق شبکه‌های اجتماعی خارجی به دانش آموزان ارائه می‌دهند.
سرهنگ ابراهیمی گفت: لازم است اولیا و معلمان جهت آموزش مجازی؛ دانش آموزان را به استفاده از پیام‌رسان‌های خارجی هدایت نکنند و نظارت کافی بر فعالیت و رفتار فرزندان خود در فضای مجازی داشته باشند و نسبت به هرگونه آسیب احتمالی فضای مجازی اقدام کنند.
این مقام انتظامی ضمن اعلام هشدار لازم در خصوص بازی‌های چالشی در فضای مجازی از والدین درخواست کرد: در صورت برخورد فرزندشان با محتوای مومو با آن‌ها صحبت کرده و نگرانی آن‌ها را کاهش دهند و در صورت مواجه‌شدن با هرگونه مشکل و موارد مشکوک در فضای مجازی مورد را به سایت پلیس فتا به نشانی cyberpolice.ir یا شماره تماس 06621821055 در میان بگذارند.

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا