مهرداد ویسکرمی در مورد حواشی اخیر در رابطه با دریافت خودروی دنا پلاس توسط بعضی از نمایندگان شفاف‌سازی کرد.
به گزارش یافته، نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی گفت: بنا به قول شفافیتی که به مردم داده ام در مورد حواشی بوجود آمده در رابطه با گرفتن یا نگرفتن خودروی دناپلاس توسط نمایندگان مجلس، جهت تنویر افکار عمومی مطالبی را با مردم عزیز در میان می‌گذارم:
 
۱- بسیاری از مردم برای تهیه مایحتاج زندگی خود مشکل‌دارند و بنده نمی‌توانم ادعا کنم که زندگی‌ام مثل آن‌هاست و ازاین‌جهت جز روسیاهی و قول به تلاش بیشتر برای حل مشکلات آن‌ها عرضی نمی‌توانم داشته باشم و اهل ریاکاری و ادعای ساده زیستی هم نیستم.
 
۲- در مورد امکانات، قیاس غلط منجر به نتیجه‌گیری غلط می‌شود. به‌عنوان مثال قیاس نماینده با جایگاه رهبری، ریاست جمهوری و حتی با وزرا و استانداران در مورد امکانات در اختیار آن‌ها، غلط است. شاید باورش سخت باشد اما بنده گاهی فقط در یک روز حدود ۲۰۰ کیلومتر در شهر تهران رفت‌وآمد دارم! و یا در بازدیدی که از یک مرکز دانش‌بنیان داشتم ۱۲۰ هزار تومان جهت هزینه رفت به یک اسنپ دادم. حالا ممکن است یک نفر بگوید خب با مترو رفت و آمد کنید! گاهی با خانواده با مترو هم می‌روم؛ اما رفت‌وآمد با مترو برای نماینده‌ای که قصدش گره‌گشایی از کار مردم است و مدام باید در رفت و آمد باشد چقدر زمان‌بر است؟!
 
 
۳- متأسفانه بعضی از همکاران ما در مجلس بعضی از مسائل را می‌گویند و بعضی را خیر!
مثلاً نماینده‌ای گفته بود مجلس ۲۰۰ میلیون تومان به نمایندگان پرداخت کرده! این ۲۰۰ میلیون تومان وام ودیعه و رهن مسکن بود چراکه بسیاری از ما نمایندگان برای تهیه مسکن در تهران با مشکل جدی مواجه شدیم و این ۲۰۰ میلیون تومان را هرکس از نمایندگان گرفته اقساط آن از حقوق ماهیانه‌اش کسر می‌شود.
یا بعضی از نمایندگان نامه نوشته‌اند و از دریافت خودروی دناپلاس منصرف شده‌اند! بنده از بعضی نمایندگان که نامه نوشته و انصراف خود را از گرفتن خودرو اعلام کرده‌اند می‌خواهم در صورت صلاح‌دید نامه خود را این‌طور اصلاح کنند:
انصراف از دریافت هزینه رفت‌وآمد با هواپیما
انصراف از دریافت هزینه اجاره مسکن
انصراف از دریافت حق ترابری
انصراف از دریافت هزینه ایاب و ذهاب، چرا که برخی مثل بنده حداقل سه هفته یک‌بار بین تهران و حوزه انتخابیه در رفت و آمد هستند!
مردم توجه داشته باشند نماینده‌ای که برای ایاب و ذهاب خودروی دنا پلاس را انتخاب کرده از سایر هزینه‌ها و امکاناتی که مجلس برای مسئله ایاب و ذهاب نمایندگان در نظر گرفته محروم می‌شود و استفاده از ترابری مجلس، برای بیت‌المال هزینه بیشتری دارد!
بهتر است با مردم رو راست باشیم، بنده خودروی دنا پلاس گرفته‌ام و اقساط آن از حق سِمَتم کم می‌شود اما سؤال اینجاست نماینده‌ای که دناپلاس نگرفته حاضر است حق سِمَت را هم نگیرد؟!
ضمناً بنده از هیئت‌رئیسه محترم مجلس می‌خواهم شفاف اعلام کنند انتخاب کدام مورد برای نمایندگان مجلس در مسئله تأمین هزینه‌های ایاب و ذهاب بار مالی کمتری را متوجه بیت‌المال می‌کند و این‌که گرفتن خودرو با چه مکانیسمی بوده است؟! ما که خود را مدیون ایران‌خودرو نمی‌دانیم و اگر تخلفی از آن‌ها اثبات شود به‌عنوان مجلس با آن‌ها برخورد خواهیم کرد.
 
۴- از عزیزان دغدغه مند و منتقد می‌خواهم سوراخ دعا را گم نکنند زیرا آنچه در مورد نمایندگان مجلس خطرناک است سو استفاده از جایگاه نمایندگی است! نماینده می‌تواند خودرو دنا پلاس نگیرد اما یک خودرو و یک راننده را در اختیار بگیرد یا با ده‌ها پیمانکار متخلف زد و بند کند! نماینده می‌تواند خودرو نگیرد اما بدون علم و آگاهی نسبت به یک طرح یا لایحه، رأی موافق یا مخالف بدهد و راه را برای رانت باز کند و یا اصلاً در رأی‌گیری شرکت نکند! این‌ها مواردی است که خیانت به مردم است و گاهی تبعات این قبیل کارها میلیاردها تومان ضربه به بیت‌المال و حقوق مردم وارد می‌سازد...
سوراخ دعا را گم نکنید!
شفاف‌سازی به نفع کشور است.
 
۵- بنده برای ارزیابی سلامت مالی خودم ملاک قرار داده‌ام و به مردم هزینه‌های انتخاباتی و نیز میزان اموال خود را ابتدای ورود به مجلس اعلام کرده‌ام و پس از پایان چهار سال هم اعلام می‌کنم، آن‌وقت مردم قضاوت کنند که آیا بنده از ردای نمایندگی دنبال ثروت‌اندوزی و سو استفاده از بیت‌المال بوده‌ام یا حل مشکلات مردم.
در طرح شفافیت آرا نمایندگان نیز علاوه بر وارد دانستن برخی ایرادات مبنایی نسبت به این طرح، معتقدم شفافیت مالی نمایندگان در این طرح باید لحاظ شود تا مردم بدانند کدام یک از وکلای آن‌ها در خانه ملت دغدغه رفع مشکلات آن‌ها را داشته و دارند.
 
والسلام
مهرداد ویسکرمی
سوم مهرماه سال ۱۳۹۹