مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان لرستان گفت: مصوبه شورای عالی شهرسازی ملاک عمل در آزادسازی و ساماندهی پادگان تاریخی 07 خرم‌آباد است.
به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان لرستان؛ سید امین قاسمی امروز شنبه 21 تیرماه در این خصوص اظهار داشت: ساماندهی پادگان تاریخی 07 خرم‌آباد با توجه ثبت این پادگان در فهرست آثار ملی، تنها با در نظر گرفتن مصوبه شورای عالی معماری و شهرسازی قابل‌اجرا خواهد بود.
قاسمی بیان کرد: مجموعه بناهای واقع در پادگان 07 از سلسله بناهای به‌جامانده از دوران پهلوی اول در شهر خرم‌آباد است که با کاربری نظامی احداث شده‌اند و حفاظت از آن‌ها به‌عنوان بخشی از تاریخ شهر و همچنین بازخوانی سبک معماری زمان خود که دارای ویژگی‌های خاصی بوده، بسیار حائز اهمیت است.
او با اشاره به اینکه این مجموعه با نام محوطه و مجموعه بناهای پادگان 07 خرم‌آباد به شماره 31568 در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده افزود: با توجه به اهمیت و جایگاه این اثر با پیگیری‌های اداره کل میراث فرهنگی استان طرح ساماندهی این مجموعه 27 آبان ماه سال 1394 در شورای عالی معماری و شهرسازی مطرح شد.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان لرستان تصریح کرد: تمامی طرح‌های قابل‌اجرا بایستی با توجه به ضوابط و مقررات میراث فرهنگی و بر اساس مصوبه شورای عالی معماری و شهرسازی انجام شود و در این زمینه با شهرداری خرم‌آباد نیز مکاتباتی صورت گرفته است.



ساماندهی پادگان تاریخی 07 فقط برابر مصوبه شورای عالی معماری و شهرسازی ملاک عمل است


مطالب مرتبط:

جناب شهردار برای خرم‌آباد ساکی دیگری باشید


پادگان 07 خرم‌آباد تخریب می‌شود ...
کارهای مربوط به تخلیه پادگان 07 تقریبا نهایی شده است ...
حصار پادگان 07 خرم‌آباد تا دو ماه آینده برداشته می‌شود ...
پادگان 07 خرم‌آباد ثبت ملی شد ...
باغ موزه قصر؛ اولین زندان متمرکز پایتخت