مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان از پایان مرمت ساختمان باشگاه افسران مجموعه فرهنگی، تاریخی قلعه فلک‌الافلاک خرم‌آباد خبر داد.




به گزارش یافته، سید امین قاسمی شنبه 10 خرداد در جمع خبرنگاران گفت: مرمت این ساختمان تاریخی کاملاً تمام شده و در حال حاضر ضمن انجام فضاسازی اطراف آن، پیگیر ایجاد طرح محتوای این بنای تاریخی هستیم.
قاسمی با اشاره به اینکه ساختمان باشگاه افسران تبدیل به موزه سکه و یا اشیای مفرغی خواهد شد، افزود: ظرفیت ساختمان باید مطالعه شود و با توجه به اشیا و سکه‌های تاریخی که در اختیار داریم طرح محتوایی تهیه و از این بنا به عنوان موزه استفاده می‌کنیم.
او با اشاره به اینکه در یک سال گذشته تلاش شده چند ساختمان برای ایجاد موزه آماده کنیم، گفت: در این راستا مرمت ساختمان باشگاه افسران در دستور کار قرار گرفت که پس از آماده‌سازی و ایجاد طرح محتوایی، بخشی از سکه‌ها و اشیا تاریخی استان را در آن به نمایش خواهیم گذاشت.
سید امین قاسمی با بیان اینکه بعد از موزه ایران باستان شاید، بیشترین و غنی‌ترین اشیا تاریخی در گنجینه آثار تاریخی لرستان وجود دارد اظهار داشت: به‌زودی گالری‌های موزه‌ای، ویترین‌ها و طرح محتوایی ساختمان باشگاه افسران آماده می‌شود و به‌عنوان موزه باستان‌شناسی؛ اشیای مفرغی، سکه‌ها و اشیای نقره‌ای در معرض بازدید عموم قرار می‌گیرند.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان به تغییر کاربری ساختمان‌های موجود در عرصه قلعه فرهنگی، تاریخی فلک‌الافلاک به موزه اشاره و بیان کرد: در این راستا ساختمان سربازخانه نیز پس از مرمت کامل به موزه اشیاء تاریخی تبدیل خواهد شد.




با پایان یافتن عملیات مرمت: ساختمان باشگاه افسران به موزه تبدیل می‌شود