سخنگوی وزارت بهداشت گفت: در لرستان، آذربایجان شرقی و سیستان و بلوچستان هم گمان می‌رود ظرف روزهای آینده شاهد بالا رفتن موارد ابتلا باشیم.
به گزارش یافته، جهانپور ظهر جمعه 26 اردیبهشت‌ماه در ارتباط زنده با خبر سراسری گفت: در لرستان، آذربایجان شرقی و سیستان و بلوچستان هم گمان می‌رود ظرف روزهای آینده شاهد بالا رفتن موارد ابتلا باشیم که این زنگ خطر دقت و جدیدت بیشتر شهروندان این مناطق را می‌طلبد.
وی با بیان آخرین وضعیت کرونا در کشور هم افزود: از دیروز تا امروز ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی دو هزار و ۱۰۲ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد که مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور را به عدد ۱۱۶ هزار و ۶۳۵ نفر رساند.
وی گفت: خوشبختانه تاکنون ۹۱ هزار و ۸۳۶ نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده‌اند.
سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به درگذشت ۴۸ بیمار کووید ۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته گفت: مجموع جان‌باختگان این بیماری در کشورمان به ۶ هزار و ۹۰۲ نفر رسید.
آقای جهانپور افزود: ۲۷۲۷ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.
وی افزود: تا کنون ۶۵۸ هزار و ۶۰۴ آزمایش تشخیص کووید ۱۹ در کشور انجام شده است.
سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به وضعیت استان خوزستان گفت: باوجود اعمال محدودیت‌های خوبی که در خوزستان انجام شده اما هنوز نتایج مثبت آن ظاهرنشده و هر چند انتظار می‌رود طی هفته‌های آینده نتیجه اقدامات را شاهد باشیم اما وضعیت خوزستان کماکان قرمز است و در لرستان، آذربایجان شرقی و سیستان و بلوچستان هم گمان می‌رود ظرف روزهای آینده شاهد بالارفتن موارد ابتلا باشیم که این زنگ خطر دقت و جدیدت بیشتر شهروندان این مناطق را می‌طلبد.