استاندار لرستان / هوشنگ بازوند - یافته

استاندار لرستان گفت: طرح آزادسازی خرید و فروش واحدهای مسکونی مسکن مهر استان با هدف زنده و احیا کردن صنعت ساخت و ساز و رونق بخشی به فضای کسب و کار استان در حوزه ساختمانی، به زودی اجرا می‌شود.

به گزارش روابط عمومی استانداری لرستان، " هوشنگ بازوند " در جمع خبرنگاران افزود: با اجرا و آغاز طرح خرید و فروش واحدهای مسکونی مسکن مهر، به طور حتم بیش از 80 درصد رکود موجود در بخش مسکن مهر و حتی ساختمان‌سازی استان رفع و شاهد رونق صنعت ساخت و ساز و افزایش ارزش افزوده و ایجاد فرصت‎های شغلی جدید خواهیم بود.

 وی اظهار کرد: این اقدام در واقع حرکتی موثر و کارشناسی در جهت بیدار کردن ظرفیت‎های اقتصادی خفته استان و بکارگیری آنها در روند رشد و توسعه همه جانبه استان است.

استاندار لرستان اضافه کرد: احداث طرح کمربندی استاندارد شهر بروجرد، پیگیری طرح ساخت فرودگاه بروجرد، منطقه ویژه اقتصادی در بروجرد، اجرایی کردن راه آهن دورود به بروجرد از دیگر اقدامات موثر در راستای رشد و توسعه اقتصادی استان است.

" بازوند" گفت: درهمین ارتباط، رفع محرومیت و محرومیت‎زدایی از شهرستان‎های استان به ویژه شهرستان دلفان در بخش‎های خانه عالم و بهداشت روستایی، راه روستایی، مدارس و فضاهای آموزشی و توسعه راه‎های ارتباطی این شهرستان از دیگر برنامه‎های جدی مدیریت استان است.

او افزود: دراین زمینه با استفاده از ظرفیت‎های بنیاد برکت مقرر شده که 70 کلاس درس استاندارد در مناطق محروم و روستایی استان از جمله دلفان احداث شود.

به گفته وی، تسریع در اجرای طرح چهارخطه نورآباد به خرم آباد ، چهارخطه الشتر به نورآباد و محور فیروزآباد به الشتر از دیگر اقدامات مهم و ضروری استان است.