استاندار لرستان گفت: شناسایی ظرفیت‎های پنهان و خفته استان و  معرفی قابلیت‎های منحصربفرد و ویژه موجود در استان از عوامل موثر در افزایش میل و رغبت سرمایه‎گذاران برای مشارکت در روند رشد و توسعه اقتصادی استان است.

به گزارش روابط عمومی استانداری لرستان، " هوشنگ بازوند" در گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه استانی افلاک به مناسبت گرامی‎داشت دهه فجر انقلاب اسلامی، افزود:  ناشناخته ماندن این ظرفیت‎ها و قابلیت‎های موثر و نیمه کاره ماندن و تعطیل شدن پروژه‎های عمرانی استان، از موانع اصلی رشد و توسعه اقتصادی استان و افزایش نرخ بیکاری و مشکلات معیشتی مردم است.

وی اظهار کرد: برهمین اساس، یکی از دغدغه‎های جدی مدیریت ارشد اجرایی استان در دولت جدید، فراهم کردن بستر مناسب برای رفع موانع پیدا و پنهان موجود در مسیر رشد و توسعه اقتصادی استان و ایجاد بستر مناسب برای جذب سرمایه‎های بخش خصوصی است.

استاندار لرستان گفت: بی توجهی به ظرفیت‎ها و توانمندی‎های استان به خصوص عدم توجه و اقدام مناسب برای تکمیل و بهره‎برداری از طرح‎ها و پروژه‎های نیمه تمام استان موجب منفی شدن رشد اقتصادی استان و عدم تمایل و استقبال بخش خصوصی برای مشارکت در فعالیت های اقتصادی و تولیدی لرستان شده‎است.

به گفته وی، دراین زمینه اقدامات بسیار مناسب و قابل توجهی در ماه‎های اخیر انجام شده که ثمره آن نیز ابراز علاقه و تمایل سرمایه گذاران بخش خصوصی برای حضور در فعالیت‎ها و مشارکت در عرصه اقتصادی و رونق فعالیت‎های مرتبط با کسب و کار در استان است.

" بازوند" اجرای طرح توسعه و تجهیز فرودگاه خرم آباد، احیای مجتمع عظیم کشت و صنعت خرم آباد(به عنوان یک ظرفیت عظیم خفته اقتصادی)، تسریع در روند اجرای پروژه‎های عمرانی زیربنایی در استان و جذب سرمایه‎های داخلی و خارجی بخش خصوصی از جمله اقدامات موثر انجام شده در مسیر فراهم کردن بستر رشد و توسعه اقتصادی استان است.

استاندار لرستان گفت: به طور یقین با تحقق اهداف و برنامه‎های علمی و کارشناسی انجام شده در سطح استان، آینده‎ی روشن و درخشانی را برای عرصه اقتصادی و حوزه تولید و صنعت لرستان با افزایش رشد اقتصادی و ایجاد فرصت‎های شغلی مولد شاهد خواهیم بود.