یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

جشن هوای پاک - یافته

به مناسبت هفته هوای پاک (‌29 دی تا 5 بهمن‌) با شعار ملی "انرژی پاک، مسئولیت اجتماعی،  آسمان آبی" جشن آموزش و هوای پاک روز شنبه پنجم بهمن در محل سالن اجتماعات آموزش و پرورش ناحیه دو خرم‌آباد برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش ناحیه دو خرم‌‌آباد، در این برنامه که با حضور مدیرکل و کارکنان اداره آموزش و پژوهش حفاظت محیط زیست‌، مدیر و معاونان آموزش و پرورش ناحیه دو خرم‌آباد و پژوهش‎سرای دانش آموزی ناحیه دو خرم‌آباد برگزار شد، مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو خرم‌آباد گفت: انسان‌ها پاک به دنیا می‎آیند، پاک خواهند زیست و پاک از دنیا خواهند رفت.

نصرت اله سهرابي زاده مدير آموزش و پرورش ناحيه دو خرم‌آباد - يافته"نصرت‌الله سهرابی‌زاده" افزود: انسان داری دو نوع پاکی است، یکی پاکی روح و روان و دیگری پاکی محیط زیست و لازمه‎ی داشتن روح و روانی پاک، داشتن محیط زیستی سالم و پاک است.

وی در ادامه با اشاره به کاشت 1357 اصله نهال در سال گذشته ، کاشت همین تعداد در سال‎جاری را نیز از برنامه‎های آموزش و پرورش ناحیه دو خرم‌آباد در راستای حفاظت از محیط زیست عنوان کردند.

سپس  مدیر کل حفاظت محیط زیست ضمن گرامی داشت هفته هوای پاک و بیان سابقه و ضرورت نامگذاری هفته هوای پاک‌، به دلیل رشد و توسعه و افزایش وسایل نقلیه و ... لازمه ادامه حیات امروزی را داشتن هوایی پاک و سالم عنوان کرد و بر ایفای نقش هر یک از مردم خصوصاً معلمان و دانش‎آموزان به عنوان یکی از گروه‎های مخاطب اثرگذار جامعه در حفاظت از محیط زیست تأکید کرد.

"محمدحسين بازگیر" در ادامه با بیان اهیت درختان و نقش آنها در پاکیزگی هوا‌، محیط زیست سالم و درختان را پایه و اساس زندگی دانست.

در این برنامه گروهی از دانش‎آموزان با اجرای سرود و دکلمه داشتن هوای پاک را حق مسلم خود دانستند.

در پایان برنامه از نفرات برتر فراخوان پژوهشی دانش‌آموزی با موضوع محیط زیست و طبیعت که با همکاری پژوهش‎سرای دانش‌آموزی ناحیه دو خرم‌آباد برگزار شده ‎بود، با اهداء لوح پاس و جوائز تجلیل به عمل آمد.

اسامی نفرات برتر فراخوان محیط زیست و طبیعت:

نفرات برتر پژوهش: طوبی الماسی – ماندانا بیگ‌محمدی و زهرا دارایی

نفرات برتر سایر محورها:  محمدمهدی امیر‌افشار - امیر‌حسین خورشیدوند – نازنین بیرانوند

برگزاری جشن آموزش و هوای پاک در خرم‎آباد - یافته

 

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا