به ضرس قاطع از برکات شهادت سردار سلیمانی، مفهوم وحدت است. ازدحام میلیونی در تشییع او و تصاویری که از مردم با سلایق مختلف پوشش در رسانه‌ها دست به دست می‌شد، گویای این وحدت و اجماع در افکار عمومی بود. صادقانه به عنوان یک شهروند که تحولات فرهنگی و اجتماعی را رصد می‌کند طی دو دهه اخیر این حجم از قرابت مردم را لمس نکرده بودم. حضور هر ایرانی خطابه‌ای بود در دفاع از مطامع نظام جمهوری اسلامی و این نقطه مقابل صف شکنی فرهنگی دشمن است که میلیاردها دلار هزینه را در عرصه جنگ نرم، برای آن‌ها در پی داشته است. کشته‌های حضور میلیونی مردم در کرمان را از منظری بایست شهدای مدافع انسجام ملی در عرصه جنگ نرم دانست.
 باورم این است گاه تحریم‌ها و تورم اقتصادی مردم را به ستوه در می‌آورد اما هیچ‌گاه موجبات ریزش را فراهم نمی‌‌کند.
بیکاری، جوانان را خسته می‌کند اما بریده نمی‌شوند!
آن چیزی که پاشنه آشیل پیکره حاکمیتی است ضعف نیروی انسانی و مدیریتی است و این از چشم تیزبین مردم هرگز پنهان نمی‌ماند. هر کجا نارضایتی دیده شد می‌بایست بجای انگشت هیس به دنبال ضعف مدیریتی گشت، عظیم‌ترین سرمایه نظام جمهوری اسلامی مردم است.
 مردمی که میلیون‌ها نفر از آن‌ها به قدردانی از سردار سلیمانی پای تشییع او می‌آیند و ازدحام و هیمنه آن‌ها، رعب را به دل دشمنان می‌برد. امری که صدها کلاهک هسته‌ای اسراییل و آمریکا از انجام آن قاصرند.
تشییع سردار سلیمانی، سیلی ملت بر صورت تروریسم جهانی بود.
و درسی که از شهادت سردار می‌بایست آموخت این است که ادامه راه شهدا، الزاما پوشیدن پوتین و تن به گلوله سپردن نیست راه شهدا اصرار بر انسجام و وحدت ملت است (چه در جبهه‌های سیاسی اصولگرایی و اصلاح‌طلبی و چه در لایه‌ها و سطوح مختلف اجتماعی و مدیریتی)
امسالی که بر ما گذشت سالی پرطمطراق، رصد شده و حیاتی بود و هست. سال افزایش تحریم، رشد نرخ بنزین، ترور سردار سلیمانی و البته انتخابات!
تحلیل‌ها نشانگر آن بود که برکت شهادت سپهبد سلیمانی انتخاباتی پرشور و کم‌سابقه‌ای را رقم خواهد زند اما منوط به مدیریت صحیح!
این روزها صحبت از رد صلاحیت بخشی از پیکره اصلاح‌طلبی مطرح شده است.
کسانی که دارای اقبال و اجماع اجتماعی بالایی هستند، فرزندان انقلاب و حلقه‌های انسجام!
در فرصت باقیمانده برای اعتراض نامزدهای رد شده، خواهشم از اعضای محترم شورای نگهبان این است که راه شهدا را در خلق انسجام مدنظر داشته و تسامح تحقیق را ابزار حضور میلیونی مردم در پای صندوق رأی کنند و بسترساز حماسه دیگر شوند.
امید است که چنین افتد.
 
 
 و من الله توفیق
 
به قلم: دکتر شیرزاد بسطامی
 

سپهبد سلیمانی سردار انسجام ملی و چراغ راه انتخابات

 

توجه: هرگونه استفاده از مطلب با ذکر منبع و نام نویسنده، نشانه‌ی احترام شما به تلاش آن‌ها است.


 توضیح: مطالب ارسالی، لزوماً دیدگاه پایگاه خبری یافته نیستند اما مطابق فلسفه‌ي رسانه‌های بی‌طرف، آمادگي داريم نوشته‌ها و دیدگاه‌های دیگران را نیز در خصوص این موضوع و موضوعات مختلف به‌شرط رعایت قوانین مطبوعات، منتشر نماییم.