همایش استانی معلمان، سفیران سلامت در مناطق عشایری با حضور گسترده‌ی معلمین مناطق عشایری لرستان برگزار شد.



به گزارش یافته، این همایش شنبه بیست و سوم آذرماه، با همکاری معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان و معاونت تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش‌وپرورش استان در دانشگاه فرهنگیان خرم‌آباد برگزار شد.
در این همایش مسئولین مختلف استانی شامل رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان و معاون بهداشت این دانشگاه، مدیرکل بازرسی استان، مدیر کل آموزش و پرورش عشایری لرستان، معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش و پرورش و همچنین معاون فرهنگی این اداره کل حضور داشتند.
رویکرد اصلی این همایش، تأکید بر نقش معلمان مناطق عشایری در ترویج فرهنگ بهداشت عمومی و تغییر رفتار به ویژه در کودکان و نوجوانان به عنوان طیف اصلی جامعه در سال‌های آینده بود.
معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان در این همایش معلمان مناطق عشایری را نمایندگان دولت در این مناطق دوردست برشمرد و گفت: معلمان مناطق عشایری حلقه‌ی مفقوده‌ی بین حاکمیت و مردم مناطق دور دست هستند.
فرید بهرامی تصریح کرد: برخی از معلمان مناطق عشایری ماه‌ها دوری از خانواده را تحمل می‌کنند تا به 2 یا 3 دانش‌آموز آموزش بدهند.
وی عنوان کرد: یک و نیم درصد دانش آموزان ما در مناطق عشایری هستند که جمعیتی بالغ‌بر 5207 نفر را شامل می‌شوند.
بهرامی اظهار کرد: نگاه مسئولین باید به سمت پوشش مناطق کمتر توسعه‌یافته باشد.
در همایش معلمان، سفیران سلامت در مناطق عشایری مطالب آموزش سلامت شامل انواع بیماری‌های واگیر رایج در روستاها و راه‌های پیشگیری و شیوع آن‌ها برای معلمان آموزش داده شد.
دکتر مریم کوشکی مدیر گروه مبارزه با بیماری‌های معاونت بهداشت دانشگاه فرآیند آموزش را در این همایش انجام داد.
 
کاظمی ذهابی/وبدا
 

همایش معلمان، سفیران سلامت در مناطق عشایری برگزار شد