معاون بازآفرینی شهری و مسکن راه و شهرسازی لرستان از آغاز ثبت‌نام طرح ملی مسکن در استان خبر داد.
به گزارش یافته، "محمد پیامنی" روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر افزود: ثبت‌نام طرح ملی مسکن از روز شنبه ساعت 10 صبح 23آذرماه آغاز می‌شود.
وی با اعلام این که زمان پایان ثبت‌نام در این طرح تا ساعت 24 روز دوشنبه 25 آذرماه می‌باشد، افزود: متقاضیان لازم به سایت TEM.MRUD.IR مراجعه و مراحل ثبت‌نام را انجام دهند.
پیامنی با اشاره به این که ظرفیت ثبت‌نام محدود است، ادامه داد: متقاضیان لازم است در ساعات اولیه ثبت‌نام خود را نهایی کنند.
وی سهم لرستان از طرح ملی مسکن را در مرحله اول یک هزار و 682 واحد مسکونی اعلام کرد و افزود: به محض تکمیل شدن ظرفیت سایت بسته خواهد شد.
معاون بازآفرینی شهری و مسکن راه و شهرسازی لرستان ادامه داد: برای جاماندگان امکان ثبت‌نام در مراحل بعدی وجود دارد.
پیامنی ادامه داد: حایزین شرایط کسانی هستند که متقاضی و افراد تحت تکفل، فاقد زمين مسكوني يا واحد مسكوني (از 1 فروردین ماه 1384 به بعد) بوده و از تاريخ (22 بهمن ماه 1357) از هيچ يك از امكانات نهادهاي عمومي غيردولتي مربوط به تأمين مسكن شامل زمين، واحد مسكوني و يا تسهيلات يارانه‌اي خريد و يا ساخت واحد مسكوني استفاده نكرده باشد. به عبارتی سبز بودن فرم ‹‹ج›› در استعلام از سامانه مربوطه (موضوع ماده یک آیین‌نامه اجرایی قانون ساماندهی عرضه و تأمین مسکن).
 وی سایر شرایط متقاضیان را به شرح ذیل اعلام کرد:
1- متقاضی متأهل و یا سرپرست خانوار.
2- زنان خودسرپرست مشروط به داشتن حداقل 35 سال سن
3-‌ دارای حداقل 5 سال سابقه سکونت در پنج سال اخیر در شهر موردتقاضا
4- در شهرهاي جديد سابقه سكونت حداقل 5 سال در شهر جديد موردتقاضا و يا در شهر مادر ملاك است.
۵- نداشتن منع قانونی برای دریافت تسهیلات بانکی (نظیر چک برگشتی، تسهیلات معوقه و ...)
۶- توانایی تأمین هزینه ساخت مسکن (مازاد بر تسهيلات بانكي)
۷- امکان سپرده‌گذاری حداقل سي درصد هزينه ساخت مازاد بر تسهيلات بانكي، در خصوص متقاضيان واجد شرايط بر اساس اعلام دستگاه يا نهاد مربوطه.
۸- توانایی پرداخت اقساط ماهیانه بانکی تسهیلات دریافتی
 
وی در پایان از متقاضیان درخواست کرد با مطالعه دقیق و کامل، فرآیند ثبت‌نام در سامانه را تکمیل و کد 10 رقمی رهگیری را دریافت و حفظ نموده و ثبت‌نام خود را نهایی نمایند.

آغاز ثبت‌نام طرح ملی مسکن در لرستان/ متقاضیان در ساعات اول ثبت‌نام کنند+ شرایط