قائم‌مقام وزیر و مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان از کاهش 12 درصدی حوادث ناشی از کار در استان لرستان خبر داد‌.

به گزارش روابط عمومی تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان، "حامد ویس‌کرمی" با اعلام این خبر افزود‌: میزان حوادث ناشی از کار در استان لرستان طی 8 ماه نخست سال جاری 12 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافته است.

وی با اشاره به تعداد بازرسی‌های صورت گرفته از  واحدهای اقتصادی  استان عنوان کرد: طی 8 ماهه نخست سال جاری بیش از 6 هزار و 963 مورد بازرسی ادواری و همچنین 989 بازرسی موردی از سطح واحدهای کارگری استان صورت گرفته است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان لرستان همچنین با اشاره به فعالیت کمیته‌های حفاظت فنی و بهداشت کار در استان لرستان تصریح کرد: در حال حاضر 137 کمیته حفاظت فنی و بهداشت محیط کار در استان لرستان فعالیت دارند.

وی با بیان این که بازرسان این اداره کل با همکاری این کمیته‌ها در راستای ایجاد محیط‌های امن کار و حفظ نیروی انسانی از سطح واحدهای تولیدی بازدید می‌کنند افزود: این کمیته‌ها برای واحدهای تولیدی که بالای 25 کارگر دارند تشکیل می‌شود و نقاط حادثه‌خیز را در واحدها شناسایی و هشدارهای لازم را به کارگران می‌دهند.

ویس‌کرمی همچنین به آموزش‌های ارائه شده خاص کارگران و کارفرمایان در بخش ایمنی و بهداشت محیط کار اشاره کرد و گفت: در 8 ماه سال جاری بیش از 5 هزار نفر ساعت آموزش به جامعه هدف ارائه شده است‌.